Espanya culpa Catalunya del dèficit

El govern espanyol acusa el Principat per haver tensionat més la prima de risc espanyola

Publicat el 15 de novembre de 2011 a les 13:27
Mas i Zapatero Foto: Roger Pi

El govern espanyol admet que aquest any, ni potser el que ve, no complirà amb l'objectiu de dèficit públic, segons ha avançat Catalunya Ràdio aquest dimarts. El govern espanyol en culpa Catalunya en particular.

Fonts del govern espanyol atribueixen les reiterades afirmacions del Govern de Mas afirmant que Catalunya no complirà amb el dèficit fixat la desconfiança dels mercats internacionals i haver tensionat més la prima de risc espanyola.

Els mercats han impulsat aquest matí la prima de risc a un nou record de fins a 453 punts. Després que aquest dilluns el diferencial espanyol respecte al bo alemany arribés als 433 punts, aquest matí s'ha tornat a disparar i ja se consolida per sobre dels 450. L'interès del bo a 10 anys arriba fins el 6,2%.