Fonts de CCOO de Catalunya han confirmat a Europa Press que el plantejament de l'empresa és la necessitat d'"orientar la fàbrica cap al desenvolupament de nous projectes i garantir-ne la viabilitat".
  Així, Ficosa ha plantejat a la representació dels treballadors que pretén potenciar "l'R+D+I per sobre de la producció massiva de components", ja que el grup té plantes a països amb menors costos de fabricació.
  El sindicat ha assegurat que els efectes sobre l'ocupació en el cas que es porti a terme la construcció de la nova planta (per a la qual es necessita la requalificació dels terrenys per part de l'Ajuntament) "no seran immediats, sinó a mig termini". Les negociacions amb els sindicats es troben ara mateix en una fase incipient, després de l'anunci per part de Ficosa al comitè de Rubí.
  Aquesta mesura de futur del fabricant de components d'automoció s'emmarca en un context de crisi del sector que, a Catalunya, encapçala Nissan (amb un ERO anunciat per acomiadar 1.680 persones), però que ja ha tingut les seves conseqüències entre d'altres proveïdors. Ficosa, de moment, no ha comunicat cap mesura fruit de l'impacte d'aquesta situació en l'automoció.