El president de Criteria i de la fundació bancària de la Caixa, Isidre Fainé, serà el nou president del consell d'administració de Gas Natural Fenosa, després que aquest dilluns s’ha tancat l’acord pel qual Criteria Caixa i Repsol han venut el 20% de la companyia a Global Infrastructure Partners (GIP) per 3.802 milions d'euros. L’entitat financera i la petroliera es desfaran cadascuna del 10% del capital social de Gas Natural. L’acord permetrà a Criteria Caixa mantenir-se com a accionista principal de la gasística amb una participació del 24,4%. Amb la venda, la firma financera ha aconseguit una plusvàlua de 218 milions d'euros. Fainé, s'ha mostrat “satisfet” per la continuïtat del projecte de Gas Natural gràcies a la incorporació de GIP.
En l'annex 2 de l'acord publicat com a fet rellevant a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) es diu que la designació del president i dels vicepresidents (un de Repsol i un altre del grup GIP) és ''raonable que correspongui'' a l'accionista majoritari ''que tingui una participació en el capital de la societat (Gas Natural Fenosa) significativament superior a la del resta'' que és Criteria.
A banda s’ha acordat que la representació al consell serà proporcional a la participació que es mantingui a la societat, és a dir, quatre consellers per a Criteria, tres per a Repsol i tres per a GIP. La resta de consellers correspon a un executiu i sis independents.
Global Infrastructure Partners (GIP) és un fons d'infraestructures independent que inverteix en països de l'OCDE i en determinats països emergents. GIP planifica inversions a llarg termini tant en actius individuals, com en carteres d'actius o en companyies relacionades amb les infraestructures, principalment en sectors com energia, recursos naturals, transport, distribució d'aigua i tractament de residus. GIP té la seu central als EUA.
Isidre Fainé, nomenat nou president de Gas Natural Fenosa
Economia
Criteria Caixa i Repsol venen un 20% de la participació a Gas Natural per 3.802 milions d'euros
ARA A PORTADA
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
-
Societat Els Mossos als desnonaments: 713 dotacions d'antiavalots activades en cinc mesos David Cobo
-
Societat Mor l'Olga, una veïna de l'Hospitalet que va avisar que se suïcidaria abans que la desnonessin David Cobo
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
Publicat el
13 de setembre de 2016 a
les 08:38
Et pot interessar
-
Economia
L'encariment de l'habitatge dispara la recaptació per l'impost de successions un 32%
-
Economia
Snooker | Els debats que ens mereixem
-
Economia
Catalunya estrena una terminal ferroviària privada dedicada al transport de cotxes
-
Economia
Veolia, a un pas de guanyar el macrocontracte de l'aigua de l'AMB malgrat la rebaixa del 60%
-
Economia
El conseller delegat de Seat i Cupra diu que el futur de l'empresa està «assegurat»
-
Economia
La Comissió Europea veu Barcelona com un dels «pols» de la IA: «Té una oportunitat extraordinària»
