El president de Criteria i de la fundació bancària de la Caixa, Isidre Fainé, serà el nou president del consell d'administració de Gas Natural Fenosa, després que aquest dilluns s’ha tancat l’acord pel qual Criteria Caixa i Repsol han venut el 20% de la companyia a Global Infrastructure Partners (GIP) per 3.802 milions d'euros. L’entitat financera i la petroliera es desfaran cadascuna del 10% del capital social de Gas Natural. L’acord permetrà a Criteria Caixa mantenir-se com a accionista principal de la gasística amb una participació del 24,4%. Amb la venda, la firma financera ha aconseguit una plusvàlua de 218 milions d'euros. Fainé, s'ha mostrat “satisfet” per la continuïtat del projecte de Gas Natural gràcies a la incorporació de GIP.
En l'annex 2 de l'acord publicat com a fet rellevant a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) es diu que la designació del president i dels vicepresidents (un de Repsol i un altre del grup GIP) és ''raonable que correspongui'' a l'accionista majoritari ''que tingui una participació en el capital de la societat (Gas Natural Fenosa) significativament superior a la del resta'' que és Criteria.
A banda s’ha acordat que la representació al consell serà proporcional a la participació que es mantingui a la societat, és a dir, quatre consellers per a Criteria, tres per a Repsol i tres per a GIP. La resta de consellers correspon a un executiu i sis independents.
Global Infrastructure Partners (GIP) és un fons d'infraestructures independent que inverteix en països de l'OCDE i en determinats països emergents. GIP planifica inversions a llarg termini tant en actius individuals, com en carteres d'actius o en companyies relacionades amb les infraestructures, principalment en sectors com energia, recursos naturals, transport, distribució d'aigua i tractament de residus. GIP té la seu central als EUA.
Isidre Fainé, nomenat nou president de Gas Natural Fenosa
Criteria Caixa i Repsol venen un 20% de la participació a Gas Natural per 3.802 milions d'euros
Ara a portada
Publicat el 13 de setembre de 2016 a les 08:38
Et pot interessar
-
Economia Freixenet anuncia un ERO que afecta 180 treballadors
-
Economia Brussel·les manté la mà estesa als EUA mentre negocia els aranzels i reclama «claredat» a Trump
-
Economia Ets mare d'un menor de tres anys? Hisenda et pot retornar 1.200 euros a la renda
-
Economia L'electricitat serà gratis gairebé tot el dissabte, amb el preu total més baix des de fa un any