La Caixa millora l'accessibilitat dels seus serveis financers

Els clients de l'entitat amb alguna discapacitat podran fer transferències o treure diners sense problema

Publicat el 03 de desembre de 2014 a les 15:19
La Caixa s'ha convertit en la primera entitat financera de l'Estat en complir el nivell d’accessibilitat màxim pel que fa al seu servei de banca 'online' i portal digital. A dia d'avui, els clients d'aquesta entitat que pateixen alguna discapacitat tenen molt més fàcil fer una transferència o treure diners d'un caixer. 

L'aposta de La Caixa ve arran de l'acord amb la companyia especialitzada en tecnologies accessibles Technosite per tirar endavant un projecte, l'APSIS4all que pretén entre d'altres coses: la incorporació d'avatars als caixers que s'expressin en llenguatge de signes; la possibilitat de ser guiat per veu i l'adaptació dels teclats per a persones amb dificultats visuals. En aquest sentit, l'entitat financera també ha treballat durant els últims anys perquè a més del 80% d'oficines no hi hagi desnivells i que fins a un 30% disposi d'una zona adaptada 24h, amb rampes d'accés o elevadors. 
 
Actualment existeixen més de quatre milions de persones amb discapacitat a Espanya, xifra que anirà en augment per l’envelliment progressiu de la població, segons l’Estratègia Espanyola sobre Discapacitat 2012-2020. En aquest context, La Caixa considera "necessari" treballar per a garantir l’accès a tots els serveis en igualtat de condicions.