La Caixa s'ha convertit en la primera entitat financera de l'Estat en complir el nivell d’accessibilitat màxim pel que fa al seu servei de banca 'online' i portal digital. A dia d'avui, els clients d'aquesta entitat que pateixen alguna discapacitat tenen molt més fàcil fer una transferència o treure diners d'un caixer.
L'aposta de La Caixa ve arran de l'acord amb la companyia especialitzada en tecnologies accessibles Technosite per tirar endavant un projecte, l'APSIS4all que pretén entre d'altres coses: la incorporació d'avatars als caixers que s'expressin en llenguatge de signes; la possibilitat de ser guiat per veu i l'adaptació dels teclats per a persones amb dificultats visuals. En aquest sentit, l'entitat financera també ha treballat durant els últims anys perquè a més del 80% d'oficines no hi hagi desnivells i que fins a un 30% disposi d'una zona adaptada 24h, amb rampes d'accés o elevadors.
Actualment existeixen més de quatre milions de persones amb discapacitat a Espanya, xifra que anirà en augment per l’envelliment progressiu de la població, segons l’Estratègia Espanyola sobre Discapacitat 2012-2020. En aquest context, La Caixa considera "necessari" treballar per a garantir l’accès a tots els serveis en igualtat de condicions.
La Caixa millora l'accessibilitat dels seus serveis financers
Els clients de l'entitat amb alguna discapacitat podran fer transferències o treure diners sense problema
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de desembre de 2014 a les 15:19
Et pot interessar
-
Economia Brussel·les obre un procediment d'infracció a l'Estat per la intervenció en l'opa del Sabadell
-
Economia El govern espanyol estudia la retirada d'oli d'oliva per evitar l'excés d'oferta
-
Economia BBVA Research adverteix d'una desacceleració de l'economia catalana el 2026
-
Economia Una coneguda marca de roba es declara en fallida i tanca 200 botigues
-
Economia L'IPC repunta dues dècimes al juny a Catalunya i se situa en el 2%
-
Economia Emprenedors i emprenyadors, també amb el finançament