La crisi italiana arrossega les borses europees a la baixa

Publicat el 09 de novembre de 2011 a les 11:52
Les borses europees pateixen perquè el deute italià és 2,7 vegades més gran que el d'Irlanda, Portugal i Grècia junts. Foto: ACN.

La crisi a Itàlia, on la prima de risc ha superat els 520 punts i l'interès dels bons és de més del 7%, ha desplomat aquest dimecres les borses europees. L'Íbex 35 ha perdut els 8.300 punts i cau un 2,84%, més que el Dax alemany, que recula un 2,5% i el Cac 40 de París, que perd un 2,42%. La pitjor situació, però, es viu a la borsa de Milà, on les pèrdues superen el 4%.

La situació italiana, i les possibles conseqüències que té per tota l'Eurozona, també perjudiquen a la moneda única europea. L'euro cau un 1,4% respecte al dòlar, i es canvia a 1,364. La preocupació als mercats és especialment gran perquè el deute italià és 2,7 vegades més gran que el d'Irlanda, Portugal i Grècia junts.