La taxa d'inflació anual de la zona euro es va situar al mes de febrer al 2,4%, una dècima per sobre de la dada del mes de anterior i lluny del 0,8% registrat l'any passat, segons publica aquest dimecres l'oficina comunitària d'estadística, Eurostat. Pel conjunt de la Unió Europea, la inflació es va mantenir estable respecte del mes de febrer i els preus van augmentar un 2,8%. Una xifra que l'any passat se situava a l'1,5%. Amb un increment de quatre dècimes, Eurostat situa la inflació harmonitzada a l'estat espanyol al 3,4%, una taxa que supera amb un punt la mitjana de la pujada de preus dels socis de la moneda única.
Els estats membre amb menors taxes anuals d'inflació al mes de febrer van ser Irlanda 0,9%) i Suècia (1,2%) mentre que els majors increments dels preus es van registrar a Romania (7,6%) i Estònia (5,5%).
Els components de la inflació de la zona euro que van registrar les majors pujades interanuals el mes passat van ser els transports (5,7%), l'habitatge (4,9%) i l'alcohol i el tabac (3,5%), mentre que les taxes anuals més baixes es van trobar al tèxtil (-2,6%) i les comunicacions (-0,4%).
La inflació harmonitzada, que mesura l'evolució dels preus amb el mateix mètode per tots els socis de l'euro, de les dues gran economies europees va estar, al febrer, per sota de la mitjana de la zona euro. Així, a Alemanya va ser del 2,2% i a França de l'1,8%.
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de març de 2011 a les 11:29
Et pot interessar
-
Economia Es quadrupliquen els forns de grans cadenes en deu anys a Barcelona: ja n'hi ha més de 300
-
Economia Helena Garcia Melero, Pilarín Bayés o Aitana Bonmatí: les 100 dones catalanes més influents
-
Economia El Banc Sabadell «no és imprescindible»: les raons de Competència per avalar l'opa
-
Economia El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell
-
Economia Pere Aragonès, Artur Mas i Ximo Puig s'oposen a l'opa del BBVA al Sabadell
-
Economia Les bonificacions als abonaments dels trens Regionals s'ampliaran al 60% a partir de l'1 de juliol