La guerra a l'Iran ha causat grans estralls a l'economia internacional. Les borses han registrat durant el mes de març una davallada per l’esclat del conflicte bèl·lic a l'Orient Mitjà, amb una caiguda del 7% a l’Ibex, que es trasllada a la resta de parquets. El descens del gairebé el 7% del selectiu espanyol és el més alt registrat en un mes des del juny del 2022, marcat per les derivades de la crisi energètica per la guerra d’Ucraïna. La disrupció en els mercats de l’energia pel bloqueig de l’estret d’Ormuz ha propiciat l’increment mensual més important registrat en el barril de petroli Brent, la referència europea. Aquest dimarts ha fregat el preu més alt registrat des de l’inici de les hostilitats, per sobre dels 119 dòlars el barril.
ARA MATEIX
Economia
L'Ibex tanca el març amb la caiguda més alta des de 2022 a causa de la guerra a l'Iran
- Els panells de l'Íbex-35, en una imatge d'arxiu -
- Eduardo Parra / Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Sánchez aïlla el cas Ábalos per resistir a la Moncloa davant la pressió de la dreta: «És el nexe corruptor» Bernat Surroca Albet
-
Junts recepta a Sánchez que faci un Mas i s'obre a votar un nou president del PSOE Bernat Surroca Albet
-
Les agendes de Zapatero documenten contactes amb Cerdán i viatges a Zúric en plena negociació amb Junts Redacció
-
Publicat el
31 de març de 2026 a
les 18:47
Et pot interessar
-
Economia
La inflació, l'Iran i la veritable preocupació de Donald Trump
-
Economia
L’Informe Fènix: un intent limitat de reviure l’economia catalana
-
Economia
Damm tanca l'any amb 155 milions de benefici, un 11% menys que l'any passat
-
Economia Els viatgers a hotels continuen batent rècords al maig a Catalunya amb 2,4 milions
-
Economia
La factura del Brexit, 10 anys després: les exportacions del Regne Unit a Catalunya han caigut fins a la meitat
-
Economia
La patronal alerta de l'estancament de les pimes i l'afebliment de les microempreses
