
L'aeroport de Lleida-Alguaire ha perdut 4.000 passatgers aquesta temporada d'hivern, que ha acabat aquest diumenge amb els últims vols del touroperador britànic Neilson Thomas Cook. En total han passat per la infrastructura lleidatana 21.600 persones, de les quals 1.600 han utilitzat els vols a Mallorca i la resta són paquets turístics provinents del Regne Unit. Thomas Cook operarà durant tres anys més a Alguaire, segons el conveni, mentre el Govern segueix promocionant l'aeroport.
Des d'ara i fins al juliol només operaran des de Lleida els vols d'Air Nostrum a Palma de Mallorca. Durant l'estiu s'hi afegiran els d'Eivissa i Menorca.
El delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha celebrat que Thomas Cook vulgui mantenir les operacions a Lleida i també que en el seu llibre de viatges i ofertes per l'any vinent aparegui Baquèira-Beret com a destinació recomanada amb tres pàgines a tot color. Tot i així, segons Farré "el gruix d'esquiadors seguirà anant a Andorra". Aquesta temporada, per primer cop, el touroperador ha posat a la venda les places lliures per qui vulgui utilitzar els avions com a vol comercial al Regne Unit.
Ara el Govern centra l'atenció al parc de manteniment d'avions pioner a Europa que l'empresa Air Hoster vol posar en marxa a partir d'aquest estiu. Mentrestant 120 persones treballen a l'aeroport lleidatà. Segons el delegat a Lleida "l'aeroport està consolidat, funciona bé i està obert tot l'any a diferència d'altres aeroports que no poden dir el mateix". Segons Ramon Farré la davallada de passatgers no té més importància que la rutina habitual dels "imponderables meteorològics que no es poden resoldre".