Les companyies  no amaguen que pujaran els preus de manera equitativa a l'augment del cost en el procés d'elaboració dels vins i caves, com fan cada campanya. La seva estratègia comercial inclou potenciar algunes marques en supermercats, com Castellblanch, i altres en hostaleria, restaurants i botigues especialitzades, com Brut Nature i els rosats. Els productes estrella seran una vegada més Carta Nevada i Cordón Negro.
  L'altra gran del sector, Codorníu, resta confiada. Les perspectives de vendes del grup Codorníu "es mantenen confiant en la força de les seves marques i apostant per la innovació dels seus productes", entre els quals la companyia ha citat els espumosos de Raimat i els Leiras i Raimat Albariño.
  Un portaveu de Codorníu remarcava que estan donant "un gran suport publicitari" als caves Anna de Codorníu i Gran Plus Ultra, les "estrelles" de Nadal. Els preus dels seus vins i caves es mantindran "sense pujades ni baixades significatives".
MENYS LOTS D'EMPRESA
  Com a representant de les petites i mitjanes empreses elaboradores de cava, la patronal Pimecava sosté que hi ha un públic fidel en la gamma alta, mentre que el descens més important l'han notat en els lots de les empreses.
  El vicepresident de Pimecava, Agustí Torelló, entén que "les marques de prestigi pateixen menys i estan treballant bé perquè hi ha un mercat molt fidel".
  Torelló afirma que "el producte és de qualitat i els preus no són exagerats". "En els lots d'empresa potser sí pot haver-hi un descens del 5 o del 10%", una xifra que no ha descartat que s'estengui a altres segments.
  Segons ell, "en general, s'han ajustat els preus", i "globalment hi ha optimisme en el sector". Pimecava assegura que el mercat es compensa de manera linial. És a dir, hi ha menys comandes en la restauració perquè "la gent va menys als restaurants", però augmenten les vendes en botigues especialitzades.
  Â