Mataró organitza un fòrum que aposta per la innovació com a 'motor' per afrontar la crisi

Publicat el 14 de novembre de 2008 a les 06:32
Contràriament al que pugui semblar, l'Innova 360 no vol ser un fòrum només per a erudits. L'espai firal està obert a tots els públics: tant al general, que podrà experimentar amb jocs com el 'Reactable', el nou instrument que combina música i llum creat per investigadors de la Universitat Pompeu Fabra; com als professionals, que descobrirà nous negocis i les darreres innovacions en diferents sectors.
L'objectiu és acostar la innovació al ciutadà, fomentar l'emprenedoria i demostrar que la innovació ha de relacionar-se només amb l'avenç tecnològic. En aquest sentit, l'empresa mataronina Cetemsa, Starbucks o el Circ du Soleil són exemples d'innovació en sectors tradicionals com el tèxtil, el cafè o el circ. Els organitzadors d'Innova 360 veuen en la innovació una oportunitat en l'actual situació de crisi.
L'enginyer industrial i consultor de projectes audiovisual Jaume Ferrús va explicar durant la conferència inaugural de l'Innova 360, que és en els moment de crisi quan cal 'sembrar' perquè la innovació és un instrument amb visió de futur. Ferrús ha afegit que tot i que es pot innova en tots els sectors, les noves tecnologies són una eina que accelera tots els processos.
L'Innova, en definitiva, vol reforçar el posicionament de Mataró en l'àmbit de la innovació, exportant el que representarà en un futur pròxim el parc tecnològic TecnoCampus i creant una 'xarxa' d'empresaris i emprenedors capaços de generar talent. En aquest sentit, el mateix Ferrús va valorar molt positivament el projecte assegurant que Mataró és un bon 'terreny de cultiu' per aquest tipus d'iniciatives.
Mataró ha patit una profunda transformació dels sectors econòmics, va afegir l'enginyer, i, per tant, té una 'llavor important de gent emprenedora'. A més, l'ecosistema que formen universitats, empreses i administració i que està representat al projecte del parc tecnològic 'és clau per tenir èxit'.