Mercabarna preveu vendre tretze milions de calçots aquesta temporada, un 15% més que l'any passat

Les bones xifres s'expliquen per l'abundància i qualitat del producte i per la creixent demanda del sector de la restauració

Publicat el 15 de febrer de 2016 a les 08:13
Els majoristes de Mercabarna preveuen incrementar les vendes de calçots entre un 10% i un 15% aquesta temporada i arribar als tretze milions d'unitats comercialitzades. Unes xifres que s'expliquen per la quantitat i qualitat del producte en una temporada que els majoristes defineixen com a "molt bona" i per la creixent demanda del sector de la restauració que enguany creixerà un 25%.

De fet, s'espera que la producció de calçots augmenti un 25% respecte a la temporada anterior. Del total de calçots, un 60% provenen de les comarques de Tarragona, d'on prové el calçot certificat, i la resta bàsicament del Baix Llobregat. 

Amb l'objectiu de promoure el consum de calçots a les llars catalanes durant tota la temporada i no només en les tradicionals calçotades, AGEM, amb la col·laboració del Gremi Provincial de detallistes de Fruites i Hortalisses de Barcelona, han impulsat la campanya "Temps de calçots, també a casa". Durant la campanya es lliuraran 40.000 targetons amb tres senzilles receptes fetes amb calçots a fruiteries i mercats. Les receptes són bunyols de calçots, calçots amb tempura i calçots al forn.