El ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, ha confirmat aquest dijous que s'aplicaran objectius de dèficit fiscal assimètrics a les comunitats autònomes, uns objectius que quedaran fixats en un pròxim Consell de Política Fiscal i Financera pel juliol (CPFF). En la reunió del CPFF d'aquest dijous s'ha fixat l'objectiu de dèficit global de les autonomies, que serà de l'1,3% del seu PIB, sis dècimes per sobre del 0,7% que s'havia anunciat en un primer moment. Montoro també ha explicat que la possibilitat d'estendre aquests objectius assimètrics els pròxims anys "està oberta".
A banda de l'objectiu de dèficit per al 2013, que serà de l'1,3%, el CPFF també ha fixat els objectius de dèficit autonòmics per al 2014, 2015 i 2016. El 2014 serà de l'1%, el 2015 del 0,7% i el 2016 del 0,2%. El govern espanyol i els territoris del PP han votat a favor d'aquestes xifres, mentre que Catalunya Canàries, Andalusia i Astúries s'hi han oposat i el País Basc i Navarra s'han abstingut.
Montoro confirma que s'aplicaran objectius de dèficit assimètrics
El Consell de Política Fiscal i Financera fixa l'objectiu global anunciat de l'1,3% per a les autonomies amb el vot en contra de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juny de 2013 a les 19:04
Et pot interessar
-
Economia Una coneguda marca de roba acomiadarà 1.700 treballadors per pèrdues milionàries
-
Economia Un dels fabricants de cotxes més importants del món acomiadarà 20.000 treballadors
-
Economia Oposició frontal a l'opa i a la reducció de jornada: els fronts de batalla de Pimec
-
Economia La UGT preveu un increment de la conflictivitat laboral a Catalunya si no es tramita la reducció de la jornada
-
Economia Foment colla Illa perquè anunciï ja l'ampliació de l'aeroport del Prat
-
Economia Catalunya compta amb 386 empreses de salut digital que facturen 633 milions d'euros