Les agències de qualificació han augmentat la seva pressió sobre Portugal perquè demani un rescat financer a la Unió Europea (UE), segons ha informat l'agència de notícies Reuters. La venda de bons del Tresor pel valor de 1.000 milions d'euros a un termini entre 6 i 12 mesos ha alleugerit temporalment la situació i ha evitat que el govern provisional portuguès hagués de demanar ajuda internacional.
Els bons s'han venut a una taxa d'interès més alta. Els bons emesos a un any de termini passen a tenir un interès del 5.902%, mentre que fa tres setmanes era de 4.311%. Els bons a mig any passen de tenir un interès del 2.984% fins al 5.117% actual.
Portugal ven bons al 5,9% per evitar el rescat
Economia
El país celebrarà eleccions el 5 de juny després de no poder aprovar mesures d'austeritat més severes
ARA A PORTADA
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El risc extrem d'incendi obliga a tancar els aparcaments i prohibir el bany a la riera de Merlès Agència Catalana de Notícies
Publicat el
06 d’abril de 2011 a
les 16:12
Et pot interessar
-
Economia
L'economia catalana creix un 3% interanual el segon trimestre, més que la mitjana a l'Estat i la Unió Europea
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
Els constructors constaten que l'edificació creix, però no prou
-
Economia
El BBVA obté un benefici net de 6.051 milions d'euros durant el primer semestre, un 11,1% més que fa un any
-
Economia
Catalunya preveu un nou agost d'ocupació rècord i molta reserva d’última hora
-
Economia
La inflació repunta tres dècimes fins al 3,5% interanual a l’Estat al juliol
