Rebaixes, a per totes

Publicat el 07 de gener de 2009 a les 09:49

   Fraile ha considerat les rebaixes d'hivern com "les del segle" pels "potents" descomptes, la quantitat de producte a disposició dels clients i la seva "extraordinària" qualitat. Més de deu milions de clients visitaran les grans superfícies en els primers dies de les rebaixes, segons calcula l'Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (Anged), que afronta la temporada amb "perspectives raonablement optimistes" tot i la conjuntura econòmica. Les seves firmes associades estimen que els descomptes oscil·laran entre el 10% i el 20% per als productes de basar i electricitat, mentre que en el sector tèxtil podrien arribar a entre un 50% i un 70%, cosa que llança una rebaixa mitjana de preus d'aproximadament el 40%.

   "Cap al final de la campanya, els descomptes arribaran a les restes dels últims productes fins a un 80% i un 90%", assegura la patronal. Amb la campanya més agressiva dels últims anys, el sector intentarà compensar la caiguda de les vendes que ha registrat durant els últims mesos. Segons les últimes dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), les vendes del comerç al detall van baixar al novembre per novè mes consecutiu, amb una caiguda interanual del 9,6% en termes constants (eliminant l'efecte preus).

   Tot i això, i malgrat els grans descomptes, cada consumidor reduirà aquest any la seva despesa un 15% respecte a les rebaixes del 2008, en destinar una mitjana de 106 euros, segons una enquesta de la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents (FUCI). A més, només dos de cada tres espanyols afirmen que compraran en rebaixes i, d'aquests, la majoria (71%) s'inclina per adquirir productes tèxtils, seguit de complements (13%), noves tecnologies (8%) i articles relacionats amb l'oci i temps lliure (5%).