L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda cedirà a particulars i empreses vehicles elèctrics amb l’objectiu de sensibilitzar sobre els beneficis que comporta el seu ús. La iniciativa s’emmarca en la 5.000 km Electric Experiences, una prova pilot a l’estat espanyol amb la qual el consistori cedirà gratuïtament una àmplia gamma de vehicles elèctrics, des de cotxes fins a furgonetes, passant per motos, bicicletes i vehicles industrials.
La cessió es farà a particulars i empreses vinculats a la Riera de Caldes per sumar 5.000 quilòmetres recorreguts entre tots. En només una setmana el consistori ja ha rebut un centenar de sol·licituds d’usuaris que treballen o viuen a la zona, per participar-hi. L’objectiu d’aquest programa pioner és sensibilitzar la població sobre els avantatges que suposa aquest tipus de vehicles com són l’estalvi econòmic, la comoditat, la reducció de contaminació acústica i la disminució d’emissions de gasos contaminants.
L’Ajuntament ja ha contactat amb empreses fabricants com Torrot, E-bike, Comarth, Moto Scutum i Iveco, i concessionaris com Renault de J. Torrents Pocull a Caldes de Montbuí i Nissan del concessionari Santi Enrique de Barberà del Vallès perquè cedeixin, temporalment, els seus vehicles elèctrics als participants. Els usuaris podran utilitzar durant uns dies en els seus trajectes o en les seves tasques habituals aquests vehicles, que seran monitoritzats amb una sèrie de dades sobre el seu comportament com el temps de recàrrega, el consum elèctric, el recorregut, etc.
La iniciativa compta amb el suport del SOC de la Generalitat, en el marc del Programa de projectes innovadors i experimentals 2015.
Santa Perpètua de Mogoda cedirà cotxes elèctrics a particulars i empreses
La iniciativa té com objectiu sensibilitzar la població sobre els avantatges que suposa aquest tipus de vehicles | Es vol fomentar el seu ús pel que fa a estalvi econòmic i energètic
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de juliol de 2016 a les 09:09
Et pot interessar
-
Economia Quatre empreses catalanes, entre les millors del món
-
Economia El Gremi d'Hotels alerta que l'augment de la taxa turística pot incrementar fins a 600.000 euros el cost del MWC
-
Economia Les pimes generen el 60% de la riquesa a Catalunya, però reculen davant les grans empreses
-
Economia El PIB català creix un 2,7% interanual en el segon trimestre de l'any
-
Economia Espanya i els Estats Units celebren una reunió bilateral per abordar les relacions comercials
-
Economia Josep Oliu insisteix que la probabilitat d'èxit de l'opa és «pròxima a zero»