La consellera de Treball, Mar Serna, ha criticat la poca planificació del Ministeri de Treball a l'hora de distribuir els nous ajuts de 420 euros, que es poden demanar des d'aquest divendres. Uns 49.000 catalans podrien dirigir-se les oficines del servei estatal de treball per demanar aquesta pensió.
'S'hauria d'haver pogut fer d'una altra forma més planificada' per tal d'evitar les cues que es van registrar el passat agost, quan es va atorgar la primera tanda d'aquests ajuts, ha afirmat la consellera, qui considera que s'ha perdut 'una oportunitat per millorar el servei'. Amb tot, l'Inem reforçarà 25 oficines i s'està plantejat la possibilitat d'obrir algunes per les tardes de forma excepcional.
'Si tothom de cop tindrem cues a les oficines i s'hauran de demanar excuses a la ciutadania', però 'ens ho podríem haver estalviat, ha dit Serna en una conferència de premsa celebrada a Barcelona.
La consellera ha considerat que es podria haver dut a terme una planificació més esglaonada per tal d'evitar que tothom vagi a demanar els ajuts al mateix temps.
Els nous ajuts, als quals s'hi poden acollir totes les persones que se'ls va esgotar la prestació d'atur entre l'1 de gener i el 31 de juliol, es poden demanar a les oficines de l'Inem des d'aquest divendres i durant un mes.
A Serna li preocupa que es produeixin cues precisament en un moment en què el departament de Treball treballa perquè la majoria de tràmits es passin a fer per via telemàtica, de forma que es descongestionin les oficines. Segons ha explicat aquest divendres Serna, el 56% de les renovacions de demanda d'ocupació ja es fan actualment per Internet o pel telèfon 012.
Des del passat abril, també es pot demanar cita i entregar les conciliacions entre empreses i treballadors per conflictes laborals a través d'Internet. En el mes d'octubre, un 35% de les conciliacions s'han concertat a través de la xarxa.
Un altre mitjà a l'alça són els 191 caixers que el departament ha posta a les oficines de treball i que han estalviat al personal del Servei d'Ocupació de Catalunya l'execució de 66.000 tràmits. Això ha alliberat unes 150 persones que s'han pogut dedicar a l'atenció als ciutadans o a altres tasques que s'han d'efectuar de forma presencial.
El departament també ha obert dues Oficines d'Atenció Ciutadana als serveis centrals i als territorials de Barcelona per centralitzar les tasques d'informació i registre, així com també millorar l'atenció ciutadana.