Spanair preveu tancar acords per poder volar en règim de codi compartit a destinacions internacionals com Nova York, Singapur i Tokio a partir del 2010.
Mentre la companyia redueix operacions per intentar entrar en beneficis el proper exercici, l'estratègia passa per establir acords amb les línies aèries que pertanyen al grup Star Alliance per "nodrir l'aeroport de Barcelona i poder connectar-lo al món", ha explicat Mike Szücs, director general de Spanair, que ha participat en l'acte d'incorporació de Brussels Airlines en aquesta aliança. L'executiu ha mencionat els vols directes de Barcelona a la Xina com un altre objectiu, però a més llarg termini.
Szücs ha reconegut que les negociacions que personalment està duent a terme el president de la companyia Ferran Soriano amb directius de la línia aèria japonesa All Nippon Airlines van pel bon camí. "Tots dos estem interessats en iniciar operacions en règim de codi compartit", ha dit.
Mentre Spanair no sigui capaç d'oferir vols intercontinentals, buscarà acords amb altres línies aèries que estiguin interessades en aterrar a Barcelona. 'A llarg termini l'objectiu és tenir connexions internacionals', ha reconegut Szücs, però el primer pas per aconseguir-ho és incrementar la 'connectivitat' de l'aeroport del Prat.