La Grossa de Cap d'Any fa forat en la venda de participacions

Aquest sistema de venda ha crescut un 103% respecte al 2014 | El sorteig ja ha distribuït 12,5 milions en bitllets | Loteria de Catalunya sorteja 2.000 euros al mes durant un any entre els compradors de loteria

Publicat el 02 de novembre de 2015 a les 16:28
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tF3rXMj_fWs[/youtube]
Els canvis implementats en el sorteig de la Grossa de Cap d'Any, destinats especialment a evitar que es reprodueixi la situació de l'any passat, en què el primer premi va quedar desert, comencen a donar bons resultats. De moment s'han distribuït 12,5 milions d'euros dels 40 disponibles, una xifra similar a l'any passat, però des del Departament d'Economia es valora especialment que els canvis en el sistema de distribució permetran garantir que cap número quedi sense vendre i sobretot destaquen el fort creixement de la venda de participacions i per internet.

En el primer cas, la venda de participacions, es tracta d'un escull que Loteria de Catalunya s'ha trobat en els seus primers dos anys, en especial davant el seu principal competidor, la Grossa de Nadal. Al no poder competir en quantitat, ja que la loteria espanyola té una tirada molt superior, la loteria catalana ha posat en marxa un sistema de participacions que permet a entitats i associacions jugar a un grup de números, cosa que augmenta la possibilitat de premis i pot arribar a garantir un reintegrament, per bé que en cas d'encert, la quantitat a percebre seria menor, en relació a la quantitat jugada a cada número en concret.

En tot cas, amb aquest sistema ja s'han col·locat 1,8 milions d'euros, una xifra que suposa un augment del 103 per cent respecte a les migrades vendes en participacions de l'any passat. Més modestes són les xifres de venda per Internet, de moment 44.000 euros, tot i que també suposen un gran augment respecte el 2014, amb un creixement del 101%.

"Distribució horitzontal"

Pel que fa als canvis per garantir que el premi no quedi desert, fonts d'Economia assenyalen a NacióDigital que s'ha apostat per la "distribució horitzontal", és a dir, que en comptes de distribuir números sencers -presentats en dos paquets de 50 bitllets- amb el risc que una part quedi al magatzem, enguany s'ha optat per dividir els números en cinc paquets de 20 bitllets i posar a la venda amb prioritat un paquet de cada número, i reservar-ne un altre per a la venda per internet. L'objectiu, que almenys un paquet de cada número hagi estat venut efectivament i augmentar la disponibilitat a la xarxa.

A més d'aquests canvis, la reducció de tirada –enguany és de 40 milions d'euros per 50 l'any passat-, garanteix un augment percentual de la venda respecte al total. I com enguany s'han imprès números del 00000 al 79999, el sorteig també tindrà un canvi, al bombo de les desenes de miler només hi haurà les boles del 0 al 7.

Entre les novetats, finalment, destaca la celebració d'un sorteig preliminar entre els compradors de la Grossa de Cap d'Any amb un premi de 2.000 euros al mes durant un any. Per participar-hi cal enviar una fotografia amb un bitllet de La Grossa 2015 a través de Facebook o a grossa2000@gencat.cat. Les instantànies s’han d’enviar entre l’1 i el 30 de novembre i el sorteig se celebrarà el dia 3 de desembre. Quantes més fotos s’enviïn amb bitllets diferents, més probabilitats de guanyar.