L'atleta de Matadepera (Vallès Occidental) Joan Trabal ho ha aconseguit: arribar el cim del Mera Peak (6.476 metres), a la Vall d'Hinku, després de 3 hores i mitja d'ascensió des del camp base avançat, a 5.800 metres i amb unes condicions meteorològiques immillorables. Va ser el passat dimecres 29 de març a, a un quart de sis del matí i en companyia del Sherpa Buddhi Lama, segons informa Matadepera.cat.
L'aventura va començar just una setmana abans, el dia 22, quan van iniciar el trekking d'aproximació al camp base avançat des del poble de Lukla per tal d'anar aclimatant correctament. Un cop arribats allí, van seguir pujant per arribar al camp base avançat i, finalment, l'assalt al cim, on no hi ha faltar la bandera mataperenca.
Trabal ha declarat sentir-se emocionat per l'experiència: "no hi ha paraules per explicar què se sent trobar-se al bell mig d'aquella immensitat muntanyosa, envoltat d'alguns dels pics mes alts de la terra. Una experiència, única, incomparable. Una vivència que guardaré al bagul dels records per sempre".
Trabal ha volgut agrair "de tot cor" la bona feina que han tingut el guia Buddhi Lama i del portejador Bal Kumar Tarang, "les dues persones que m'han acompanyat durant tot el temps de l'expedició. M'han cuidat com si fos el seu fill, i per això, només puc dir dhanyabad!".
El vallesenc Joan Trabal fa el cim del Mera Peak, a l'Himàlaia
El cim, de 6.476 metres, està a tocar de l'Himàlaia.
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 06 d’abril de 2017 a les 14:34
Et pot interessar
-
Esports El Madrid incendia la final de Copa: boicot a tots els actes previs al partit
-
Esports Allau de crítiques a «Sport» per demanar als avis d'un jugador del Barça que parlin en castellà
-
Esports L'àrbitre de la final de Copa del Rei plora en directe per les pressions de Reial Madrid TV
-
Esports Així acabaran el Barça, l'Espanyol i el Girona a la Lliga, segons el superordinador