La carrera dels futbolistes és curta i la majoria de jugadors es troben que, en la trentena d'edat i amb tota la vida al davant, han de buscar com reinventar-se. Molts aposten per fer el salt a les banquetes, es converteixen en comentaristes o creen empreses relacionades amb l'esport. No és el cas, però, del campió del món amb Alemanya el 2014 Lukas Podolski, que ha optat per una altra via i ha aconseguit un èxit amb pocs precedents.
Concretament, l'exdavanter del Colònia, el Bayern de Múnic, l'Arsenal i l'Inter de Milà, entre altres, ha creat la cadena de kebabs Mangal Döner, que ja disposa de gairebé 50 locals repartits en més de 20 ciutats d'Alemanya i acumula un patrimoni de 207 milions d'euros. És el resultat del pas del futbolista per la lliga turca al final de la seva carrera, quan va militar al Galatasaray i a l'Antalyaspor, així com de la infantesa.
"No faig servir vestits cars i els restaurants de cinc estrelles no em fan profit. Quan era un nen del carrer, sempre em va encantar menjar kebab", explica a la pàgina web del negoci. Podolski va llençar el projecte el 2018 i després s'ha atrevit també amb Ice Cream United, la seva marca de gelats; i Strassenkicker, de roba interior.