Manresa homenatja el Campió del Món de Moto2, Toni Elias

Publicat el 20 d’octubre de 2010 a les 07:26
Toni Elias a la seva arribada a l'Ajuntament de Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

Toni Elias ha rebut l'homenatge de Manresa, la seva ciutat natal, per celebrar el seu campionat mundial de Moto2. Centenars d'aficionatsl'han volgut acompanyar en la seva entrada a Manresa fins a la plaça Major. La celebració ha començat a la botiga de motos familiar a les 8 del vespre des d'on un centenar de motos l'ha acompanyat –ell anava en cotxe- per diversos carrers de Manresa fins a l'ajuntament.

Quan ha arribat a la plaça s'ha dirigit al consistori on l'han rebut l'alcalde, Josep Camprubí, i la regidora d'esports, Núria Sensat, per a participar en l'acte institucional de felicitació. Fora de l'edifici esperaven més de 200 aficionats que al crit de "Toni, Toni" no deixaven d'animar l'espera.

A l'ajuntament hi havia Àlex Crivillé, Jordi Tarrés i altres amics del motociclista manresà, a part de la família, que l'esperaven en el saló de sessions on ha estat acollit de manera calorosa. En el seu parlament, Elias ha agraït el suport de tothom qui l'ha ajudat en la seva trajectòria i sobretot en aquells moments "més difícils". El campió del món ha dit que tot i que ja fa dies que té el títol no ha estat fins al migdia, quan a arribat a Manresa procedent d'Austràlia, que s'ha sentit ja campió. Elias ha comentat sentir-se molt sorprès per la rebuda dels aficionats.

Elias ha baixat a la plaça Major un cop finalitzat l'acte institucional, on l'esperaven, pacients, els seus aficionats per a seguir amb la festa. En aquells moments Toni Elias no ha pogut evitar mostrar l'emoció per l'escalf dels centenars d'aficionats que compartien la seva il·lusió amb ell.

Al pilot, li ha començat a plorar i s'ha quedat mut quan per la pantalla gegant instal·lada expressament per l'ocasió ha vist les imatges dels seus avis i d'ell quan era petit. Passada l'emoció ha pogut recordar els seus inicis a sobre la moto i ha explicat algunes anècdotes com quan practicava al Circuït de Catalunya gràcies a que la seva mare hi trucava per demanar que el deixessin córrer quan s'acabaven els entrenaments.