La progressió de Pau Capell fins a convertir-se en un dels millors ultrafondistes del món en les curses de muntanya és tan evident com imparable. Després de guanyar el circuit Ultra Trail World Tour l'any passat, aquest 2019 va camí de repetir la fita amb un inici de temporada excel·lent. Després de guanyar la Transgrancanaria per tercera vegada consecutiva, aquest dissabte ha aconseguit un nou triomf en la llarguíssima Patagonia Run, una cursa de 100 milles (165 quilòmetres) que es disputa a l'Argentina.
El de Sant Boi de Llobregat va aterrar fa dies al país sud-americà per aclimatar-se a les exigents condicions de la prova que transcorre per la Patagònia andina argentina i que enguany ha celebrat la desena edició. Més enllà del llarg quilometratge, el traçat compta amb un desnivell positiu de 9.000 metres especialment dur per a qualsevol corredor.
Pau Capell ha sortit llançat en aquesta prova i ha completat el recorregut en solitari a un ritme inassolible per la resta de rivals. De fet, el corredor català ha completat la prova amb un temps final de 19 hores, 8 minuts i 57 segons, aconseguint un nou rècord de la prova rebaixant l'anterior registre en una hora i mitja.
Una nova cursa espectacular de Capell que ha complert el seu objectiu inicial. Abans de començar la cursa deia: "Vull acabar amb un temps de 18 o 20 hores, i si arribo així significarà que estaré al davant". Després de la cursa, Capell ha mostrat la seva satisfacció per l'èxit assolit: "He pogut guanyar la carrera de 165 quilòmetres després de 19 hores de cursa, podent batre el rècord de la prova en una hora i mitja. Estic molt molt content de com està anant al temporada. Ara toca descansar i pensar en la següent cita, en què anirem a totes".
Aquest mateix mes d'abril Capell tornarà a entrar en acció amb la disputa de l'Ultratrail CerroRojo, el proper dissabte 27.
Pau Capell estableix un nou rècord a les 100 milles de la Patagonia Run
L'esportista de Sant Boi de Llobregat ha dominat de principi a fi la cursa
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’abril de 2019 a les 13:03
Et pot interessar
-
Esports Quan la Vuelta va dir adeu al País Basc
-
Esports El Barça remunta tot i la doble vara de mesurar: «No ho entenc, que ho expliquin»
-
Esports El veto insòlit a les noves equipacions del Barça
-
Esports L'hora de la veritat pel Camp Nou: actors i escenaris d'un retorn que embarranca
-
Esports Hansi Flick apaga els rumors sobre Marc Casadó: «No vol marxar i no vull que se'n vagi»
-
Esports El Barça homenatja el sextet de Guardiola en la tercera equipació