​Investiguen per què va fallar l'equip de respiració d'un bomber en un incendi a Olot

Els fets van passar la setmana passada i el bomber va haver de ser atès pel SEM

Publicat el 16 de novembre de 2022 a les 13:52
Actualitzat el 16 de novembre de 2022 a les 16:40
El Departament d'Interior investiga l'errada d'un equip de respiració que va deixar sense aire un bomber en un incendi al barri de Sant Miquel d'Olot el passat 10 de novembre, segons ha avançat El Periódico. El bomber estava apagant el foc que es va produir dins un pàrquing, quan de sobte, se li va obturar l'equip i va quedar-se sense aire. Va haver de treure's la mascareta i va acabar respirant el fum de l'incendi. Per sort, va poder sortir de la zona, va ser atès pel SEM i es va poder recuperar de seguida.

Des del Departament han desvinculat aquest cas dels problemes amb els manòmetres que es van fer públics a principis d'any i que van obligar a revisar tots els equips i comprar-ne de nous. En aquest cas, també es tracta d'un problema amb el manòmetre, però no perquè es congeli, sinó per una errada mecànica, segons han explicat les mateixes fonts a partir de les primeres informacions. Tot i això, l'equip que es va utilitzar a Olot s'ha precintat i se li farà un peritatge per part d'una empresa independent.

Aquesta setmana, a Celrà, es va produir també un altre incident amb un equip, però menor. La matinada de dimecres, un bomber del parc de la Pera estava treballant en un foc d'habitatge i, quan les flames ja havien estat extingides, estava comprovant les condicions de l'aire amb un detector de gasos quan el manòmetre del seu equip va fallar, indicant diferents pressions. El bomber va sortir a l'exterior i també s'està revisant el material.

[h3]Els sindicats reclamen respostes per aparcar la "inseguretat"[/h3]
Des del sindicat UGT, creuen que aquests casos estan directament relacionats amb la crisi que es va viure a finals de l'any passat. Per això, demanen a les direccions que facin les investigacions pertinents per acabar amb el que consideren "una inseguretat". "Tot això genera un neguit i una sensació d'inseguretat cap als treballadors. No hi ha marge d'error, hi va la vida d'una persona. No és una errada que puguis resoldre un altre dia. El col·lectiu es comença a preguntar què s'ha de fer amb aquesta qüestió", diu Sergi Carretero, responsable d'UGT Bombers a les comarques gironines, en declaracions a NacióGarrotxa.

El mateix Carretero assenyala que el cas d'Olot ha estat el que ha tornat a encendre les alarmes dins el col·lectiu després de les múltiples errades que es van detectar a finals de l'any passat. El Departament d'Interior es va veure obligat a portar a terme una auditoria sobre els nous equips de respiració de la marca Dräger, ja que es detectaven errades esporàdiques. El peritatge va concloure que el problema venia de les ampolles. Finalment, es van comprar nous equips i centenars d'ampolles d'aire noves. Ara, però, el cas d'Olot ha tornat a fer recordar la situació viscuda fa aproximadament un any.

Fonts d'Interior han remarcat que després de la situació detectada el 2021, ara es pot seguir la traçabilitat de tots els equips i es pot saber què s'ha fet i quan amb ells, de forma que és molt més fàcil detectar els possibles problemes.