Olot instal·larà sensors al Nucli Antic per analitzar el comportament comercial dels ciutadans. Es tracta d'una iniciativa que s'inclou dins el projecte d'enfortiment de l'activitat de l'eix comercial provinent dels fons Next Generation. L'acció s'inclou dins el paquet de mesures que es van incloure en el projecte que va rebre més d'1,5 milions d'euros dels fons europeus.
La instal·lació dels sensors s'inclou dins la línia de treball de l'ús del Big Data, és a dir l'ús de dades i xifres per analitzar la realitat i prendre decisions a través de l'anàlisi numèrica. "És una actuació innovadora que creiem que ens pot donar bons resultats", assegura la regidora de Comerç d'Olot, Gemma Canalias.
Consisteix a instal·lar diversos sensors al centre d'Olot per poder obtenir dades com, per exemple, la quantitat de persones que estan passejant en un mateix moment per l'eix comercial, quantes entren a botigues o quins són els aparadors que criden més l'atenció dels clients. "Tot això ens ha de servir per prendre millors decisions i saber l'impacte que pot tenir una campanya. L'objectiu és millorar l'activitat comercial i que els mateixos comercials puguin conèixer els clients i adaptar les seves campanyes a les necessitats dels ciutadans", diu Canalias.
La instal·lació dels sensors ja està en marxa i l'Ajuntament ja ha licitat el contracte. Fins a finals d'aquest setembre les empreses interessades poden presentar la seva oferta. El pressupost puja a 134.000 euros.
Els sensors estarien instal·lats tot l'any i seguirien les normes de seguretat i privadesa que marca Europa. "Els sensors seguiran el moviment de la persona, fins i tot, quanta estona està mirant un aparador. També durant un esdeveniment, quin impacte té aquest en el comerç, si la gent entra a les botigues o no", afegeix la regidora.
Les dades que recullin els sensors aniran a parar a una plataforma anomenada Olot Digital que servirà per tractar i creuar les xifres amb altres fonts de dades que té l'Ajuntament. Els nous sensors substituirien els aparells que des de fa deu anys s'instal·len de manera temporal al centre de la ciutat per calcular la quantitat de persones que passen per un punt en concret. Ara, aquesta nova tecnologia servirà per fer un pas més i no saber només la quantitat, sinó també el comportament dels ciutadans quan passegen entre les botigues del centre d'Olot.