Quatre de cada cinc joves d'Olot considera el castellà la llengua "més natural" per adreçar-se a les persones estrangeres. Ho revela un estudi que el Consorci per a la Normalització Lingüística d'Olot i la Garrotxa ha realitzat als instituts olotins.
Per capgirar aquesta situació, el Consorci ha elaborat una exposició que es podrà veure a la planta baixa de Can Trincheria entre demà i el 5 de febrer. En la mostra s'exposa la riquesa lingüística de la ciutat d'Olot, a través d'una vintena de fotografies d'olotins amb llengües maternes diferents.
Com explica la responsable del Consorci, Ester Santaló, l'objectiu és que els olotins s'adrecin en català a les persones d'origen estranger i alhora que els nouvinguts vegin la necessitat d'aprendre aquest idioma. "Hi ha gent que fa 10 o 15 anys que viu a la Garrotxa i encara no utilitzen el català", remarca Santaló.
A Olot hi ha 54 llengües diferents
A la capital garrotxina es parlen fins a 54 llengües diferents. Aquest mapa, elaborat per NacióGarrotxa amb dades de l'Observatori Econòmic, Social i Mediambiental de la Garrotxa, mostra quin és el tercer idioma més parlat a cada barri de la ciutat, després del català i el castellà.
Quatre de cada cinc joves d'Olot consideren «més natural» parlar en castellà amb estrangers
Una exposició del Consorci per a la Normalització Lingüística vol capgirar la situació i demostrar la necessitat d'aprendre el català
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de gener de 2016 a les 13:13
Et pot interessar
-
Societat Comença el nou curs escolar a Olot
-
Societat Olot reduirà la intensitat de la música, els llums i les atraccions per les Festes del Tura
-
Societat Olot impulsa una campanya per reforçar l’ús social del català
-
Societat Dispositiu especial de seguretat per a les Festes del Tura
-
Societat Olot rebutja la moció de Salvem les Valls que demanava aturar el projecte de la variant
-
Societat Un grup de manifestants a favor de Palestina obstaculitzen la sortida de La Vuelta a Olot