20
de maig
de
2021, 18:50
Actualitzat:
19:09h
"La vida a les ciutats serà millor si les polítiques i els programes en matèria d’educació i cultura van alhora", ha dit el batlle d'Olot, Pep Berga, a l'hora de presentar –també, com a regidor de Cultura– la unificació de les àrees de Cultura i Educació-Joventut de l’Ajuntament d’Olot. La proposta ha estat aprovada, provisionalment, per tots els grups municipals –amb l'abstenció del PSC–, a l'espera de fer-ho definitivament el pròxim mes d'octubre, amb l'aprovació dels pressupostos.
El ple ha aprovat el nou organigrama provisional d'aquesta nova Àrea de Cultura i Educació, que estructura l’organització de manera transversal a partir de la gestió dels serveis i els projectes que li són propis. De moment, Ricard Sargatal, serà el cap e la nova àrea i estarà acompanyat d'un cap a tall de gerent (contractes, pressupostos) i un coordinació de projectes.
Aquesta sola àrea, de forma conjunta, assumirà els reptes i les responsabilitats d’ambdues i que treballi sota la mateixa missió, els mateixos objectius i les mateixes accions estratègies per assolir una major eficàcia i eficiència i per a donar resposta als reptes que se’ns plantegen com a ciutat des del punt de vista Educatiu, Cultural i Social.
Bases conceptuals
Els marcs conceptuals i estratègics per a l’acció de la nova Àrea, que constituiran una bona base per teixir les futures polítiques municipals d’educació i de cultura atesa la seva doble funció seran les que s’extreuen de:
Organització única
Propiciarà, també, una organització única, amb un enfocament integral i coordinat, que afronti els reptes d’una manera transversal i globalitzada a través d’un equip multidisciplinar que treballi sota les següents premisses:
-Oferir un millor servei a la ciutadania tant pel que fa referència a l’Educació com la Cultura.
-Generar millores en els processos existents o en la implementació de nous processos, serveis, projectes o accions.
-Oferir un rendiment superior a la simple suma de les capacitats i habilitats individuals o del conjunt de les àrees.
-Millorar el clima i el sentiment de pertinença a un projecte comú.
-Desenvolupar les capacitats i habilitats de tots els membres de l’equip.
-Permetre un major aprofitament del talent i facilitar-ne la seva manifestació.
S'impulsarà l’habilitació d’un espai comú de treball –presumiblement a l'Hospici– per a tot el personal de la nova Àrea de Cultura i Educació que afavoreixi la innovació, la creativitat i la productivitat de l’equip, flexible i adaptable a les necessitats dels seus usuaris i del personal.
El ple ha aprovat el nou organigrama provisional d'aquesta nova Àrea de Cultura i Educació, que estructura l’organització de manera transversal a partir de la gestió dels serveis i els projectes que li són propis. De moment, Ricard Sargatal, serà el cap e la nova àrea i estarà acompanyat d'un cap a tall de gerent (contractes, pressupostos) i un coordinació de projectes.
Aquesta sola àrea, de forma conjunta, assumirà els reptes i les responsabilitats d’ambdues i que treballi sota la mateixa missió, els mateixos objectius i les mateixes accions estratègies per assolir una major eficàcia i eficiència i per a donar resposta als reptes que se’ns plantegen com a ciutat des del punt de vista Educatiu, Cultural i Social.
Bases conceptuals
Els marcs conceptuals i estratègics per a l’acció de la nova Àrea, que constituiran una bona base per teixir les futures polítiques municipals d’educació i de cultura atesa la seva doble funció seran les que s’extreuen de:
- Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
- Agenda 21 de la Cultura
- Carta de Ciutats Educadores
- Pla de Cultura d’Olot
- Projecte Educatiu de Ciutat
- Pla Educatiu d’Entorn
- Pla de joventut d’Olot
- Educació 360
Organització única
Propiciarà, també, una organització única, amb un enfocament integral i coordinat, que afronti els reptes d’una manera transversal i globalitzada a través d’un equip multidisciplinar que treballi sota les següents premisses:
- Multifuncionalitat, que superi la clàssica divisió departamental i integri persones amb coneixements i experiència diversos.
- Compromís, que se senti identificat amb l’objectiu perseguit per qualsevol part de l’organització.
- Organització, organitzat a l’entorn de Serveis i Processos, entenent els processos com a cadenes d’activitats que tenen un principi i un final identificables en un marc temporal.
- Autodirecció, amb un àmplia potestat per establir les seves línies d’actuació i autonomia per executar-les.
- Informació, la informació ha de circular per tal que tothom conegui l’estat de l’equip i els avenços en la consecució d’objectius.
- Formació, La formació s’ha de contemplar tant per a formar-se com a equip, com en habilitats de gestió i interpersonals.
- Avaluació, caldrà revisar l’acompliment d’objectius i determinar la qualitat del rendiment col·lectiu dins un marc de millora contínua.
- Responsabilitat, assumir col·lectivament tant els èxits com els fracassos sense buscar culpables, i comptar amb la capacitat d’identificar que ha fallat i d’auto-corregir-se amb flexibilitat;
- Cohesió, basat en la confiança i la corresponsabilitat entre els seus membres.
-Oferir un millor servei a la ciutadania tant pel que fa referència a l’Educació com la Cultura.
-Generar millores en els processos existents o en la implementació de nous processos, serveis, projectes o accions.
-Oferir un rendiment superior a la simple suma de les capacitats i habilitats individuals o del conjunt de les àrees.
-Millorar el clima i el sentiment de pertinença a un projecte comú.
-Desenvolupar les capacitats i habilitats de tots els membres de l’equip.
-Permetre un major aprofitament del talent i facilitar-ne la seva manifestació.
S'impulsarà l’habilitació d’un espai comú de treball –presumiblement a l'Hospici– per a tot el personal de la nova Àrea de Cultura i Educació que afavoreixi la innovació, la creativitat i la productivitat de l’equip, flexible i adaptable a les necessitats dels seus usuaris i del personal.