L'Ajuntament de Girona activa la seu electrònica

El conjunt de tràmits disponibles en línia són aquells de major impacte ciutadà, disposats sota el criteri de màxima simplificació i comprensió

Publicat el 13 de gener de 2012 a les 15:58
L’alcalde realitzant un tràmit durant la roda de premsa Foto: Ajuntament de Girona

L’Ajuntament de Girona ha presentat aquest matí la seu electrònica, una plataforma tecnològica que facilita a la ciutadania amb plena seguretat i garanties jurídiques, l’accés a la informació i als tràmits administratius a través d’Internet, les 24 hores al dia, els 7 dies de la setmana.

La seu electrònica inclou, a part dels 39 tràmits que a partir d’avui es podran fer en línia i sense necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament, el catàleg de tràmits amb informació sobre quins són i els requisits necessaris, la carpeta ciutadana, en la qual qualsevol persona podrà veure l’estat dels expedients que tingui oberts, la realització de pagaments amb plena seguretat en les transaccions, el perfil del contractant amb informació sobre la gestió i adjudicació dels contractes municipals i el tauler d’edictes, com a font oficial de la informació que l’Ajuntament ha de fer pública per llei i que, properament, s’actualitzarà al format actual de la seu.

A partir d’avui la ciutadania podrà realitzar fins a 39 tràmits per Internet, i obtenir la informació i documentació necessària per realitzar-ne 24 més directament a l’ajuntament. El conjunt de tràmits disponibles en línia són aquells de major impacte ciutadà, escollits sota el criteri de màxima simplificació per a una millor comprensió. En aquest sentit, s’ha vetllat perquè l’usuari no necessiti un advocat o especialista per realitzar un tràmit.

Una altra de les premisses sota la qual s’ha desenvolupat la seu electrònica és la simplificació del catàleg de tràmits, ja que una major extensió no afavoreix la facilitat d’ús. Per aquest motiu la tipificació dels tràmits s’ha dividit únicament en 6 tipologies: Al·legacions / Comunicats / Denúncies / Reclamacions / Recursos / Sol·licituds. A tall d’exemple, es realitzar més de 50 classes d’al·legacions en un sol tràmit genèric: “Al·legacions a una proposta de resolució municipal”.

“Avui comença un nou camí de canvi d'actitud de l’administració cap al ciutadà” amb més “transparència i traçabilitat” ha declarat l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que durant la roda de premsa ha demostrat el funcionament de la seu electrònica realitzant un tràmit en directe. Puigdemont ha posat també de relleu que l’obertura d’aquesta plataforma “és un canvi cultural no només electrònic”.