30 voluntaris ajuden a desenrunar dues masies cremades per l'incendi de l'Empordà

Durant més de quatre hores han estat traient els elements calcinats d'habitacions, un corral i una quadra

Publicat el 01 de setembre de 2012 a les 19:44
Imatge dels treballs en una masia de Darnius afectades pel gran incendi de l'Empordà. Foto: Albera Viva / ACN

Una trentena de voluntaris, provinents de l'associació de la Catalunya Nord 'Albera Viva' i els 'Amics del Parc Natural de l'Albera i el Cap de Creus', han estat treballant aquest dissabte durant més de quatre hores amb carretons i pales desenrunant diverses habitacions, un corral i una quadra que s'havien cremat a dues masies de Darnius, a l'Alt Empordà. "Els afectats s'adonen que no estan sols, veuen que hi ha gent que els ajuda i això es un suport clau des d'un punt de vista psicològic", ha explicat un dels voluntaris, Sebastià del Clos. Aquesta jornada de voluntariat és un de les diverses activitats organitzades des de la campanya de la IAEDEN 'Foc al cor, salvem l'Empordà'.

"Una cosa és mostrar verbalment el teu suport a la causa, fins i tot donar uns diners però és totalmente diferent treballar durant tot el dissabte al matí ajudant als damnificats", ha assenyalat un dels voluntaris participants, Sebastià del Clos. La trentena de persones han ajudat a dues famílies de Darnius a desenrunar diverses habitacions, una quadra i un corral que s'havien vist afectats per l'incendi de l'Empordà. Una de les masies s'anomena 'Can Rajol' i una altra és l'habitatge d'un home alemany que va veure com es calcinava totalment la seva casa. En aquests casos, no hi poden accedir la maquinària pesant i, per tant, tota la feina s'ha de fer manualment.

"La gent es quedava parada quan veia arribar tantes persones, que no parlaven, feien la feina i prou", ha assenyalat el voluntari. "Més enllà de l'esforç físic, l'ajuda que donem pot alegrar als damnificats, ajudar-los a superar aquests moments, treure'ls de la seva desgràcia i mostrar que hi ha futur i que tot es pot recuperar", ha explicat en Sebastià del Clos. Segons aquest voluntari, en el cas del propietari alemany, quan van parlar amb ell la primera vegada estava "destrossat" i ara, quan ha vist els resultats de la feina dels voluntaris s'ha "animat una mica" i ha pogut veure 2una petita llum al final del túnel", ha assegurat.

Les dues associacions ja estan organitzant més actuacions com aquestes en altres urbanitzacions, masies o zones que necessitin ajuda. Des de les dues entitats asseguren que la mobilització social és clau per poder aixecar la moral dels afectats.