La Diputació acaba obres de millora a la xarxa viària

S'han fet al Far d'Empordà i a Planoles, i han costat més de 250.000 euros.

  • Obres de millora de la xarxa viària a les comarques gironines | Diputació de Girona -
Publicat el 09 de desembre de 2009 a les 11:18

La Diputació de Girona ha acabat les obres de millora a la xarxa viària de Planoles (Ripollès) i el Far d'Empordà (Alt Empordà). Els treballs, que han tingut un pressupost global de més de 250.000 euros, han permès millorar la travessera urbana de Planoles, que havia quedat malmesa per les inclemències meteorològiques, i reasfaltar la via que uneix el Far d'Empordà amb Figueres. A més, en aquesta segona carretera també s'ha construït un nou pont sobre el riu Manol. El vicepresident Pere Trias ha destacat que amb aquests treballs s'ha millorat 'la mobilitat, la seguretat viària i –en definitiva- l'equilibri territorial d'aquests dos municipis.

Les obres que s'han fet a la travessera urbana de Planoles permetran que aquest municipi afronti l'hivern en condicions. Aquesta setmana, just abans no comencin a caure les temperatures, s'han acabat les obres a la via GIV-4015. El ferm havia quedat malmès per les adversitats meteorològiques que pateixen zones com aquesta d'alta muntanya. El cost de les obres ha estat de 101.513 euros.

D'altra banda, aquests darrers dies també han acabat les feines de millora de la carretera GIV-6211, que uneix Figueres amb el Far d'Empordà. La via ha experimentat un increment important del trànsit rodat durant els darrers anys fet que, sumat al deteriorament de la calçada, feia necessari millorar-la.

Per aquest motiu, la Diputació de Girona ha reasfaltat la calçada, ha construït un nou pont sobre el riu Manol i ha millorat diversos accessos a aquesta carretera. Els treballs han tingut un cost de 152.232 euros. El vicepresident i diputat de Xarxa Viària, Pere Trias, ha ressaltat que les dues obres han permès millorar 'la mobilitat, la seguretat viària i –en definitiva- l'equilibri territorial d'aquests municipis'.