Més de 10.000 persones pujaran simultàniament aquest dissabte 18 cims d'arreu de Catalunya amb l'objectiu de reclamar la llibertat dels presos polítics, exiliats i tots els represaliats, i com a mostra de suport a les seves famílies. La iniciativa "Cims per la llibertat" combina l'esport, la solidaritat i la reivindicació, i es fa en benefici de l'Associació Catalana pels Drets Civils.
Els cims als quals ascendiran els inscrits són la Pica d’Estats, Puigsacalm, Matagalls, Les Agudes, Puigmal, Montgrí, Gallina Pelada, Pedraforca, La Mola, Sant Jeroni, Roca Corbatera, Tossal del Rei, Tossal de les Torretes, Montsec, Montsent de Pallars, Mont Caro, Comabona, Carlit i Canigó. Són algunes de les muntanyes més emblemàtiques de Catalunya i cadascuna ha estat triada per un pres o exiliat polític.
Totes les ascensions començaran entre les 6 i les 9 del matí, en funció de la dificultat de cadascuna, amb l’objectiu d’arribar al cim entre les 12 i les 13 hores. Dalt dels cims es llegirà un manifest i en cadascun dels cims intervindrà un familiar dels represaliats. Tota la informació general sobre "Cims per la Llibertat" i l’específica de cada cim es pot consultar en el web cimsxlallibertat.
L'acció es fa amb la col·laboració de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya i de tots els centres excursionistes del territori. Un total de 41 centres excursionistes apadrinen els cims, això vol dir que un centre, o més d'un, es fa càrrec d'organitzar l'ascensió a cadascun dels cims.
Alerta de Protecció Civil
Protecció Civil de la Generalitat ha demanat, conjuntament amb la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya FEEC, Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, SEM, Agents Rurals i l’organització de l'activitat, que els participants vagin ben equipats -amb telèfon mòbil amb la bateria carregada, aigua, menjar i roba i calçats adequats- i que no es desviïn de les rutes fixades.
Així mateix, reclamen que "en tot moment" se segueixin les indicacions de l'organització i que en cas de no tenir experiència els participants s'abstinguin de pujar els cims amb més dificultat. A més, afirmen que és "molt important" que només hi prenguin part les persones que prèviament s'han inscrit en l'activitat.
També s’ha establert una coordinació amb els serveis d’emergències francesos ja que dos cims es troben a la Catalunya Nord. En aquest sentit, Protecció Civil de la Generalitat posarà en prealerta el Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT.
L'independentisme farà els cims més emblemàtics del país per exigir la llibertat dels presos i exiliats
Aquest dissabte més de 10.000 pujaran simultàniament 18 cims de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’octubre de 2018 a les 12:27
Et pot interessar
-
Societat Més freqüències d'autobús a la Costa Brava i a la Garrotxa
-
Societat Així és el pla integral de Girona per millorar el barri de Font de la Pólvora un any després del tiroteig mortal
-
Societat Aquesta és la zona de Catalunya on els jubilats francesos compren més cases
-
Societat Aturada l'R11 en un tram de l'Alt Empordà per un atropellament
-
Societat Absolt l'acusat d'abusar d'una noia mentre li feia fotos i vídeos eròtics a Roses
-
Societat Maltractament a persones grans a Girona: 170 casos en cinc anys