Més de 1.800 instantànies consoliden el Concurs de Fotografia Naturalista

El lliurament de premis és el 16 de desembre en un acte al Centre Cultural La Mercè de Girona

Publicat el 12 de desembre de 2011 a les 13:35

Un total de 1.832 fotografies han participat en la 24a edició del Concurs de Fotografia Naturalista, organitzat per l'Associació de Naturalistes de Girona i l’Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona. Aquest creixement mostra que el certamen es consolida en la seva gamma. Del total, el 68 % han participat a la categoria General; un 15’5% a la categoria Aigua, Natura i Costa Brava; un 14’5% a Foto-denúncia; i un 2% a la categoria Soci Naturalista.

El jurat d’aquesta edició ha estat format per Albert Albertí, membre de l'Associació de Naturalistes de Girona; Josep Rost, biòleg i membre de L'Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona; Joan Mateu, artista; així com els fotògrafs professionals Roger Eritja, Santi Martorell, Juan Manuel Borrero i Marcelo Caballero.

Els guanyadors es coneixeran en l’acte de lliurament de premis que es durà a terme aquest divendres 16 de desembre a partir de les 19 h al Centre Cultural La Mercè de Girona. Després s’inaugurarà l’exposició de les fotografies premiades i s’obsequiarà als assistents amb un calendari del 2012 amb una selecció de les fotografies.

La participació al Concurs de Fotografia Naturalista ha augmentat en els darrers anys, sobretot a partir de la digitalització en l’edició del 2009, i té com a punt àlgid l’edició de 2011. Tot i aquest augment de participació, l’objectiu principal del concurs es manté al llarg de les seves edicions, i és el de crear una finestra oberta al món natural per tal de que ens mostri tota la seva bellesa i fragilitat. Que la gent pugui valorar i estimar el seu entorn més immediat i, alhora, els espais més allunyats de la terra per poder-los preservar.

L'any 2008, van participar-hi 188 fotografies, amb un augment molt alt el 2009, quan es van arribar a les 1.374. El 2010 registraria un lleuger descens fins les 1.130, tot i que enguany ha arribat a 1.832.

El Concurs té quatre categories: General, Foto denúncia, Aigua, natura i Costa Brava i Socis Naturalistes. Cal recordar que les fotografies de la categoria Soci Naturalistes (per a socis de l’ANG i de l’Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona) han de ser preses en algun indret dels Països Catalans

El Concurs de Fotografia Naturalista està organitzat per l’Associació de Naturalistes de Girona i l’Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, l'Obra Social "la Caixa", la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Girona i el Consorci de la Costa Brava. Compta amb la col·laboració d'AEFONA, la Societat Catalana de Fotògrafs de Natura, Galeria 35, Picapedrers i Marbristes Balliu, el Centre Cultural La Mercè i el portal www.fotonatura.org.

El calendari del 24è Concurs de Fotografia Naturalista

16 de desembre de 2011. Lliurament de premis del 24è Concurs
19 h
Centre Cultural La Mercè de Girona

Del 16 de desembre de 2011 al 22 de gener de 2012. Exposició de les
fotografies premiades
Centre Cultural La Mercè, Pujada de la Mercè, 12, de Girona
Horari:
De dilluns a divendres de 9 a 14 h i de 16 a 21 h
Dissabte de 10 a 14 h
Diumenges tancat
Del 24 de desembre al 8 de gener tancat per vacances de Nadal