Presenten l'exposició «'La Mar de llengües. Parlar de la Mediterrània»

Publicat el 16 de febrer de 2008 a les 14:45
 
L'exposició està organitzada per Linguamón-Casa de les Llengües i coincideix amb la celebració de l'Any Internacional de les Llengües proclamat per l'ONU i l'Any Europeu del Diàleg Intercultural. La mostra, que ve de Lleida, estarà a Girona fins al 15 de març, el pròxim mes de maig es presentarà a Barcelona i a la tardor anirà a Tarragona.
 
A l'acte de presentació hi ha assistit el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy, del president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, el delegat territorial d'Educació, Andreu Otero, i el director de Linguamón-Casa de les Llengües, Antoni Mir.
 
L'exposició permet observar la Mediterrània des de l'òptica de les seves Llengües, promou el coneixement i la defensa de la diversitat lingüística, aporta una visió de la Mediterrània com a espai de contacte, intercanvi i enriquiment lingüístic i cultural i fomenta l'interès per l'aprenentatge de llengües.
 
La mostra està organitzada en tres àmbits; en un es presenta un mapa de les llengües que es parlen a la Mediterrània; en el segon s'ensenyen els diferents àmbits d'ús d'aquestes llengües des de l'escola al món del treball i l'oci. El visitant podrà escoltar o veure exemples de diferents llengües tal com són usades. Al tercer àmbit, es pot veure un audiovisual amb personatges de diferents pobles de la Mediterrània, que transmeten al visitant els valors de la diversitat lingüística. La mostra està especialment pensada per a rebre visites d'escoles i instituts.
 
Linguamón-Casa de les Llengües és un organisme creat per la Generalitat el 2005 amb l'objectiu d'impulsar el multilingüisme i constituir un centre d'estudi i reflexió sobre la gestió de la diversitat lingüística.
 
El 2010 es preveu la inauguració de La Casa de les Llengües, unes instal·lacions de més de 5.000 metres quadrats que s'ubicaran a l'edifici de Can Ricart, al districte tecnològic 22@ de Barcelona, que aspiren a convertir-se un referent mundial en l'impuls, l'estudi i la gestió del multilingüisme.