
Parets ha estrenat aquesta setmana l'Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC), un projecte inclòs en el Pla de Modernització de l'Ajuntament (e-p@rets) que té com a objectiu facilitar l'accessibilitat dels veïns a l’administració local. L'OVAC serveix per fer tràmits i gestions a través d’internet amb la mateixa validesa i seguretat que en persona. A diferència dels tràmits presencials que s'han de fer en l’horari d’atenció al públic de l'Ajuntament, la nova oficina virtual està disponible les 24 hores del dia durant els 365 dies de l'any.
El nou servei, que simplifica les gestions habituals, incorpora 139 tràmits, alguns dels quals es poden fer en la seva totalitat en línia i altres només de forma inicial. S’està treballant per tal que, de manera progressiva, es puguin anar incorporant més tràmits, fins arribar a la totalitat dels que s'efectuen des de l’Ajuntament. Això sí, per fer tràmits a través de l'OVAC cal disposar de certificat digital. Amb aquesta autenticació es podran realitzar tots els tràmits i gestions en línia amb garanties de seguretat i jurídiques i, properament, a través de la Carpeta Ciutadana, consultar l’estat de les sol·licituds.
L'obtenció del certificat digital es pot realitzar a través de l'OVAC, ja que és oficina certificadora. La persona interessada ha de fer presencialment la sol·licitud presentant el DNI. Automàticament es genera un fitxer electrònic que s’envia per correu electrònic i que l’usuari ha de descarregar al seu ordinador per poder accedir a l'OVAC.