Barcelona, inundada. El centre de recerca Climate Center ha il·lustrat l'impacte a llarg termini de la crisi climàtica a punts icònics d'arreu del món, entre els quals la capital catalana. Concretament, dibuixa l'escenari que es produiria si l'escalfament global arriba als 3,0 ºC respecte a l'era preindustrial -amb les actuals polítiques ens hi dirigim-. Un increment de temperatura que acabaria deixant part de les ciutats per sota de la mateixa línia de la costa.
[noticiadiari]2/265020/[/noticiadiari]
[intext1]
Malgrat que l'Acord de París reclama limitar l'escalfament als 1,5 ºC, la realitat està superant aquest compromís. Enguany ja es podria fregar aquest llindar i s'espera que se superi de manera permanent a finals de dècada. De fet, enguany durant dos dies consecutius es va arribar per primera vegada a l'augment puntual de 2,0 ºC.
Algun dels impactes del canvi climàtic són les onades de calor extremes, una major recurrència de les sequeres així com el desglaç de les glaceres. A més, s'incrementarà la pujada del nivell del mar, un fet que es notarà de manera evident a mesura que pugin les temperatures.
[intext2]
El conjunt de fotografies que ha proporcionat Climate Center ensenya l'abans i el després d'alguns dels espais més emblemàtics de les ciutats amb l'impacte del canvi climàtic. De fet, es pot triar la comparativa entre la situació actual i diversos increments de temperatura globals (entre 1,5 i 4 ºC).
En el cas de Barcelona, l'entitat internacional mostra les afectacions que patirien dos llocs estrella per al turisme a la ciutat: la Catedral de Barcelona, que veuria com algunes de les seves parts més icòniques s'inunden, i el Parc de la Ciutadella.
[noticiadiari]2/266101[/noticiadiari]
Aquest últim indret de la capital catalana seria el més danyat pel canvi climàtic. Segons Climate Center, patiria afectacions greus, amb inundacions per tot el terreny creat com una fortalesa militar el segle XVIII per controlar la ciutat després de la Guerra de Successió.
A l'Estat, alguns dels indrets més afectats serien la Torre de l'Or, la plaça Espanya o la Catedral de Santa Maria de la Seu a Sevilla. Fora de la península Ibèrica, en el rànquing de més perjudicats, hi hi ha Bombai, a l'Índia, i Dubai, als Emirats Àrabs Units, precisament la seu de la COP28. Al web de Climate Central pot navegar entre algunes de les localitzacions més afectades.
[impacte]
Així s'inundarà Barcelona quan pugi el nivell del mar per la crisi climàtica
L'entitat de recerca de reconegut prestigi internacional, Climate Center il·lustra els efectes que provocarà el fet que l'escalfament global pugi tres graus

- Simulació de Barcelona inundada pel canvi climàtic -
- Climate Center
ARA A PORTADA
-
Tot Catalunya passa a situació de normalitat per sequera, excepte l'embassament de Riudecanyes Redacció
-
-
-
L'electricitat després de l'apagada: més gas, menys solar i la mateixa (poca) nuclear Arnau Urgell i Ona Sindreu
-
Jim Skea, president de l'IPCC: «Cal situar el focus climàtic més enllà de l'energia i de l'electricitat» Eulàlia Galante Perarnau
Publicat el 06 de desembre de 2023 a les 13:45
Actualitzat el 07 de desembre de 2023 a les 09:19
Et pot interessar
-
Ciutats Collboni presenta una nova Barcelona davant la calor: tendals amb ombra a places i parcs
-
Ciutats El Govern calcula ara que «només» queda un milió de tones d'amiant per retirar a tot Catalunya
-
Ciutats La Catalunya rural reclama aprofitar el transport escolar per a viatgers
-
Ciutats Reticència a banyar-se a la reoberta platja de Sant Adrià
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa
-
Ciutats Quines fonts de Barcelona tornen a tenir aigua?