La jubilació suposa per a moltes persones l'arribada d'una etapa de llibertat i tranquil·litat. Per a altres, una caiguda del nivell de vida que, més que agradable, pot ser problemàtica. En aquest sentit, entenent que les generalitzacions no acostumen a ser recomanables, l'Índex Global de Jubilació elaborat per la revista International Living selecciona els millors països per viure com a jubilat o jubilada.
En l'edició de 2024, destaquen els països d'arreu on es pot viure de manera més saludable i feliç. Encapçala la llista Costa Rica, gràcies al clima tropical, l'extensa natura, el baix cost de vida i l'amabilitat de la seva gent. La segueix Portugal, més a prop de Catalunya, que destaca per la seva rica gastronomia, cultura i història, així com l'alta seguretat i la xarxa d'infraestructures de la qual disposa. Tanca el podi Mèxic, també amb un cost de vida assequible i una cultura única.
El top 10 acaba d'estar format per Panamà, Espanya, l'Equador, Grècia, Malàisia, França i Colòmbia. I, si no es vol marxar de Catalunya, el portal Idealista ha determinat quina és la millor ciutat del país per passar la jubilació. Es tracta de Sitges, "un oasi de tranquil·litat i cultura" que permet aconseguir una vida calmada i còmoda.
Els 10 millors països per passar la jubilació, segons «International Living»
Internacional
A ambdues bandes de l'Atlàntic, l'Índex Global de Jubilació determina els indrets ideals per viure aquesta etapa de llibertat
ARA A PORTADA
-
-
Política Un casament de l'establishment barceloní a l'Empordà reuneix Feijóo, Manuel Valls i Ana Patricia Botín Oriol March
-
Política Junts acusa Sánchez i Feijóo de desembarcar a Catalunya per convertir-la en un «camp de batalla» ACN
-
Política Snooker | Els debats que ens mereixem Ferran Casas i Manresa | Pep Martí i Vallverdú | Neus Climent
-
Publicat el
21 d’abril de 2024 a
les 08:40
Actualitzat el
15 de maig de 2024 a les
12:34
Et pot interessar
-
Internacional
Trump acorda amb Dinamarca el «control permanent» de la seguretat de Groenlàndia
-
Internacional
Trump veta l'accés a la Casa Blanca als periodistes de CNN, MSNBC i Politico
-
Internacional
«Hi ha pensadors d'extrema dreta que somien en crear una nova espècie amb la IA»
-
Internacional
La regulació de l'accés dels menors a les xarxes socials: ritmes i criteris a Europa
-
Internacional
Brussel·les obligarà les xarxes socials a demostrar que són segures per als infants
-
Internacional
La Reserva Federal dels Estats Units apuja els tipus d'interès per primer cop en tres anys
