Estat Islàmic ha assumit l'autoria dels atemptats perpetrats aquest divendres en dues mesquites de Sanà, la capital del Iemen, que segons fonts oficials dels rebels huthis a la CNN, han deixat almenys 142 morts i més de 350 ferits.
Les mesquites són lloc de reunió de centenars de simpatitzants dels rebels houthi, que el mes de febrer passat van consolidar la presa de poder sobre la capital i van expulsar el president Abd Rabbo Mansur Hadi, qui s'ha vist obligat a establir una seu de govern a Aden.
Entre els morts es troba el líder religiós huthi, Murtatha Al Mahathwari, segons informa l'agència oficial de notícies Saba, en el que és un dels atemptats més sagnants de la història recent d'un país on la crisi política és total.
Dos de les explosions han tingut lloc en la mesquita de Badr, situada en un barri de la capital densament poblat. La primera detonació ha tingut lloc a l'interior del recinte. La segona, un altre atemptat suïcida, s'ha produït instants després, a l'entrada, per acabar de rematar els supervivents de la primera detonació que intentaven escapar del lloc.
L'altre atac ha tingut lloc a la mesquita d'Al Hashahush i ha seguit el mateix 'modus operandi': una detonació dins de la mesquita, seguida d'un cotxe bomba a les portes del recinte.
Almenys 142 persones moren al Iemen a mans d'Estat Islàmic
Internacional
El grup terrorista ha atacat dues mesquites de la capital, Sanà
ARA A PORTADA
-
Societat La solució per a les illes de cases afectades per la Sagrada Família torna a embarrancar David Cobo
-
-
Política Un viatge per reforçar els «vincles compartits»: això farà Illa a Extremadura Bernat Surroca Albet
-
Política Amnistia a Carles Puigdemont: anatomia d'un bloqueig que comença a esberlar-se Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
20 de març de 2015 a
les 16:03
Et pot interessar
-
Internacional
Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord s’uneixen per exercir l’autodeterminació
-
Internacional
Rússia ataca amb drons la frontera d’Ucraïna amb Polònia
-
Internacional
«El cant dels ocells» sona en l’homenatge a les víctimes de l’11-S a Nova York
-
Internacional
Quan fallen els cordons sanitaris: com aturar l’extrema dreta?
-
Internacional
L'11-S: el Pearl Harbour 2.0 que va canviar les regles del joc
-
Internacional
Trump suborna l’electorat: promet 5.000 dòlars a cada nord-americà si guanya les eleccions de mig mandat
