Argentina se'n va a una segona volta

El candidat oficialista, Daniel Scioli (Frente para la Victoria) i l'opositor Mauricio Macri (Cambiemos), amb gairebé els mateixos vots, es disputaran la presidència

Publicat el 26 d’octubre de 2015 a les 06:37
El candidat oficialista i hereu del peronisme del Frente para la Victoria (FpV), Daniel Scioli, ha superat per molt poc el seu principal rival, el líder de Cambiemos, Mauricio Macri, i ha obtingut una ajustada victòria en la primera volta de les eleccions presidencials a l'Argentina celebrades aquest diumenge. Tot i que els primers resultats donaven gairebé dos punts d'avantatge a Macri, el 87% del recompte escrutat ha fet pujar Scioli amb el 35,52% dels vots i el candidat de Cambiemos s'ha quedat amb el 35,43% de les paperetes. D'aquesta manera, Macri i Scioli es disputaran la presidència del país en una segona volta.

El mateix Macri ha assegurat poc abans de la publicació dels resultats que la jornada electoral "canvia la política del país" i ha promès batallar fins l'últim vot de cara a la segona volta, que serà el proper 22 de novembre, d'aquí menys d'un mes. "Els hi demano que aquells que han apostat per una altra proposta [que no hagi estat l'oficialista] m'acompanyin i em donin suport", ha afirmat Macri.

Segons la Constitució argentina, per ser elegit en primera volta, cal ser el partit més votat i assolir un mínim del 45% dels vots, o un 40% si s’obté un 10% més de sufragis que el segon candidat. Si no és així, com ha passat, cal una segona volta entre els dos noms més votats. Qui sigui capaç ara de mobilitzar més el vot de les altres formacions tindrà un peu a la Casa Rosada.