Brussel·les anuncia sancions «massives» a Rússia: «Són les hores més dures des de la Segona Guerra Mundial»

La Comissió Europea avisa Putin que no permetrà que s'imposi "per la força" trencant la pau a Europa

Publicat el 24 de febrer de 2022 a les 08:50
Brussel·les avisa que la Unió Europea posarà sancions “massives” a Rússia per “debilitar” la seva economia per l’atac a Ucraïna. “Són les hores més dures per a Europa des del final de la Segona Guerra Mundial”, ha dit l’Alt Representant de la UE Josep Borrell aquest dijous en una compareixença amb la presidenta de la Comissió Europea Ursula Von der Leyen.

La cap de l’executiu comunitari ha avisat el president rus, Vladímir Putin, que la Unió Europea “el farà responsable” i no li permetrà que s’imposi “per la força” trencant la pau a Europa. “Putin ha portat de nou la guerra a Europa”, ha dit Von der Leyen, acusant Rússia d’atacar “l’ordre de pau internacional”.
 
“No permetrem a Putin que trenqui l’arquitectura de seguretat que ha donat a Europa pau i seguretat durant dècades”, ha dit la presidenta de la Comissió, recriminant a Putin que vulgui tornar “als temps de l’imperi rus”. L'executiu comunitari posarà aquesta tarda una proposta de sancions sobre la taula dels líders que es reuneixen d’urgència a Brussel·les. Von der Leyen ha avançat que es “congelaran els actius russos” a la UE i bloquejaran l’accés de Rússia a “mercats claus”.

La UE va aprovar dimecres a la nit el primer paquet de sancions contra membres del govern rus, el cap de gabinet de Putin, la cúpula militar russa i diputats de la Duma com a represàlia pel reconeixement rus de les regions rebels de Donetsk i Lugansk.

Borrell ha assegurat que seran “actius donant suport a les evacuacions” a Ucraïna: “També l’evacuació del nostre personal”. El cap de la diplomàcia europea assegura que estan “dissenyant assistència urgent” per ajudar el país i que es posarà en contacte amb la comunitat internacional per “garantir que entenguin la gravetat de la situació”.
Brussel·les acusa Putin d’haver escalat el conflicte de manera “premeditada” i de no implicar-se en les converses diplomàtiques dels últims mesos. “Putin ha d’aturar aquesta agressió sense sentit”, ha reclamat Borrell.

[noticia]230980[/noticia]