La policia d'Alemanya ha detingut aquest dimecres dos adolescents que planejaven un atemptat terrorista contra un mercat de Nadal i contra una sinagoga. L'actuació no és cap fet aïllat, ja que el país pateix un augment dels incidents antisemites en el marc de la guerra a Gaza.
[noticiadiari]2/264208[/noticiadiari]
Els joves, que tenen 15 i 16 anys, havien intercanviat una sèrie de missatges en què asseguraven que volien perpetrar atacs contra "infidels" en terra germànic, especialment en zones molt transitades, tal com expliquen fonts properes a la investigació de la policia. Els dos implicats han estat arrestats a l'oest i al nord-est del país.
[noticiadiari]2/264164[/noticiadiari]
Les autoritats han apuntat que les detencions han estat una mesura preventiva després que els dos adolescents fessin referències a diferents llocs públics en dates determinades. Ara bé, es desconeix si les converses intervingudes eren simples especulacions i desitjos o bé eren accions que es començaven a planejar seriosament.
[plantillavirals]
Detinguts dos joves a Alemanya que planejaven un atemptat en un mercat de Nadal
Els adolescents de 15 i 16 anys havien intercanviat missatges en què apuntaven la voluntat de perpetrar atacs contra "infidels"

- Agents de la policia alemanya, en una imatge d'arxiu -
- EP / dpa
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de novembre de 2023 a les 17:40
Et pot interessar
-
Internacional Israel ataca un complex militar en el Iemen com a resposta a un atac dels houthis
-
Internacional Facebook tanca un grup amb més de 31.000 homes que compartien fotos íntimes de dones
-
Internacional Dos atemptats terroristes a Colòmbia deixen almenys 18 morts
-
Internacional Andorra finançarà les operacions de canvi de sexe a majors de 18 anys
-
Internacional Israel intensifica l'ofensiva a la ciutat de Gaza mentre l'ONU demana un alto el foc «immediat»
-
Internacional L'ampliació d'una mina obliga a traslladar una ciutat sencera a Suècia