El govern xinès vol que el futbol es converteixi en assignatura obligatòria a totes les escoles del país, de manera que 200 milions de nens de primària i secundària rebran llibres de text en els quals se'ls explicaran tàctiques i estratègies d'aquest esport, i alhora està prevista per al 2017 la creació d'aproximadament 20.000 escoles de futbol que formin a més de 100.000 jugadors professionals.
La nova llei està inclosa en un pla de reforma integral del futbol nacional aprovada fa poc pel Comitè per a la Reforma, una de les principals institucions del règim comunista del gegant asiàtic, segons ha explicat a través d'un comunicat la Fundació Marcet, creada el 1978 a Barcelona per a l'ensenyament del futbol a tot el món.
"El que necessiten els països asiàtics és sortir d'un model basat en la simple repetició mecànica dels gestos", ha afirmat José Ignacio Marcet, president de la Fundació Marcet, escola de futbol amb presència en més de 28 països.
"Els falta el nostre 'know how'. No saben com començar a desenvolupar la intel·ligència al futbol, com millorar la presa de decisions al camp. Això és el que necessiten i això és el que ja hem aconseguit transmetre amb èxit a Corea del Nord", ha explicat.
El futbol, assignatura obligatòria a la Xina
La nova llei està inclosa en un pla de reforma integral del futbol nacional aprovada pel Comitè per a la Reforma
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’abril de 2015 a les 09:52
Et pot interessar
-
Internacional Alemanya suspèn les exportacions d'armes a Israel
-
Internacional El govern d'Israel aprova l'ocupació de la ciutat de Gaza i imposar un govern civil a tota la Franja
-
Internacional Netanyahu planteja ocupar tota la Franja de Gaza i imposar un govern de transició àrab
-
Internacional Brussel·les insta Trump a aplicar «tan aviat com es pugui» l'aranzel del 15% a cotxes i semiconductors
-
Internacional Trump i Putin es reuniran «els pròxims dies» per abordar la situació a Ucraïna
-
Internacional Entren en vigor els aranzels de Trump: com afectaran les empreses catalanes?