"Ha estat una victòria increïble de l'esperança sobre la por i de la unitat sobre la divisió", ha declarat Khan a les xarxes socials després de poder confirmar el seu triomf. Assegura que no es tracta d'una "victòria personal" sinó de "milions de londinencs que podran millorar les seves vides amb la construcció d'habitatge més assequible, la congelació de les tarifes dels serveis, la recuperació de la política de proximitat i la millora de la qualitat de l'aire".
Thank you.
— Sadiq Khan MP (@SadiqKhan) 7 de maig de 2016
Today was an amazing victory for hope over fear and for unity over division.https://t.co/yFk1VPL3AA
Fill d'un immigrant pakistanès conductor d'autobús
Fill d’immigrants pakistanesos, cinquè d’una família de vuit germans, amb un pare que es va obrir camí treballant de conductor d’un autobús, Sadiq Khan va estudiar lleis i va ingressar en els rengles del Labour, arribant a ser elegit diputat a Westminster. Va ser ministre de les Ciutats sent Gordon Brown primer ministre, i després, quan el seu partit va passar a l’oposició, va ser ministre a l’ombra de Justícia en l’equip d’Ed Milliband, l’anterior líder del partit.
Khan va ser un dels 36 diputats que van avalar la candidatura de Jeremy Corbyn per encapçalar el Labour. Tot i així, ha mantingut una distància envers el líder del partit i ha subratllat la seva posició com a laborista de centre esquerra per evitar que l’etiquetessin com a radical. Un esforç potser inútil, ja que Sadiq Khan ha estat víctima d’atacs de tota mena. El seu principal rival, el conservador Zac Goldsmith, va titllar-lo d’incapacitat per governar Londres i va jugar sense vergonya amb la condició de musulmà del polític laborista insinuant proximitats amb el terrorisme islamista. Els resultats electorals han deixat en evidència aquesta campanya tory.
Crítiques conservadores a la campanya del partit
La victòria a Londres pot "salvar" la vida política de Jeremy Corbyn, que es troba ara amb un aliat i, sobretot, amb una carta guanyadora per ensenyar. La derrota sempre obre esquerdes en el vençut, i dins del Partit Conservador ja han aparegut veus molt critiques amb Goldsmith. Roger Evans, que ha estat el segon de Boris Johnson a l’alcaldia, ha criticat durament la campanya agressiva del partit, com també ho ha fet Andrew Boff, un conservador de pes que ha estat portaveu al ple del consell municipal. Segons ells, insinuar simpaties radicals i islamistes de Sadiq Khan ha estat una aposta errònia i arriscada en una ciutat on la convivència entre les diverses comunitats és un bé molt preuat.