Hi ha poques persones que tinguin la capacitat d'aconseguir la unanimitat en el Parlament Europeu. L'holandès Jeroen Dijsselbloem és una d'elles. Ministre de Finances d'Holanda i president de l'Eurogrup, que reuneix els ministres d'Economia i Finances de la zona euro, allà on va la polèmica l'acompanya. Fa uns dies, va provocar una polseguera quan va criticar l'actitud dels països del sud, dels quals va dir que no podien demanar ajuda econòmica si es dedicaven a malgastar "en dones i vi".
Des d'aleshores, l'holandès ha vist com un xàfec de crítiques i peticions de dimissió s'abatia sobre ell. El ministre, que pertany al Partit Laborista dels Països Baixos, es va mostrar prepotent davant les reaccions i no ha volgut demanar excuses. La darrera gota que ha fet vessar el got de la paciència ha estat la seva negativa a comparèixer al Parlament Europeu per informar sobre la situació a Grècia, segons ell per problemes d'agenda.
Per un dia, des de la dreta més euròfoba a l'esquerra radical, passant per les grans famílies polítiques de l'Eurocambra, que inclou el Grup Socialista, al qual pertany el laborisme holandès, li han demanat que plegui.
El Parlament Europeu exigeix la dimissió de Dijsselbloem per negar-se a comparèixer sobre Grècia
El president de l'Eurogrup acumula polèmiques i recentment es va despatxar amb unes declaracions contra els països del sud per gastar molt en "dones i vi"
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 03 d’abril de 2017 a les 17:03
Et pot interessar
-
Internacional «Bandit local» i «socialista de merda»: Milei carrega contra Sánchez des de Madrid
-
Internacional L'únic sospitós del cas Madeleine McCann avisa que «desapareixerà» quan surti de la presó al setembre
-
Internacional Gir en el cas McCann: una teoria apunta a una dona alemanya en estat d'embriaguesa com a autora del crim
-
Internacional Musk ja és el gran enemic de Trump: ara l'acusa de ser en una llista de pedòfils
-
Internacional L'OTAN proposa que els països membres destinin el 5% del PIB a defensa
-
Internacional Acorden augmentar les hores que s'ha de retardar un vol per poder reclamar