Els investigadors diuen que Corea del Nord va provocar un ciberatac a Sony
Internacional
El motiu seria l'estrena d'una comèdia que planeja l'assassinat de Kim Jong Un
ARA A PORTADA
-
Societat Inici de curs educatiu convuls després d'un any de mobilitzacions «històriques»: i ara, què? Gerard Mira
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
18 de desembre de 2014 a
les 08:20
En els últims dies Sony Pictures es troba en el punt de mira d'un grup de 'hackers' arrel de l'estrena de la pel·lícula 'The Interview', una comèdia sobre un complot per assassinar el líder nordcoreà, Kim Jong Un. L'estudi de Hollywood ha patit diversos ciberatacs, que han col·lapsat els seus sistemes informàtics i han filtrat diverses pel·lícules, correus electrònics privats, els salaris dels actors i executius de la companyia, el guió de la nova pel·lícula de 007 i altres informacions confidencials. Els 'hackers' també van amenaçar amb atemptar contra els cinemes que estrenin 'The Interview' i, per això, s'ha cancel·lat l'estrena a Nova York, prevista pel dia de Nadal.
Un grup d'investigadors han determinat que els 'hackers' que es troben al darrere d'aquests atacs "treballen per Corea del Nord", segons fonts policials dels Estats Units consultades per la cadena CNN. Els 'hackers' han recomanat que totes les persones que vulguin veure la pel·lícula es mantinguin allunyades de les sales que la projectin: "Si la seva casa està a prop, és millor que surtin".
Sony ha publicat el seu propi comunicat, en el que l'estudi s'ha mostrat "profundament entristit per aquest descarat esforç de retirar la distribució d'una pel·lícula i, en el procés, danyar la companyia", i ha mantingut el seu suport als creadors de 'The Interview'. "Davant la decisió de la majoria dels nostres clients de no projectar la pel·lícula, hem decidit no continuar amb el llançament planejat per el 25 de desembre", sentencia el comunicat.
'The Interview' és una comèdia sobre dos periodistes reclutats per la CIA per assassinar Kim Jong Un. Els papers principals són interpretats per James Franco i Seth Rogen.
Et pot interessar
-
Internacional
Almenys 14 morts i més de 120 ferits en un atac rus amb drons a la ciutat natal de Zelenski
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el sud del Perú
-
Internacional Trump declara l’estret d’Ormuz com a «nou territori» dels Estats Units
-
Internacional
Catalunya mobilitza més de 600.000 euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Internacional Un ministre israelià recomana assassinats diaris i «selectius» a Gaza
-
Internacional
Kurdistan, un viatge que comença amb un sol pas
