El grup terrorista Estat Islàmic ha assumit l'autoria dels atemptats de Brussel·les on han mort almenys 30 persones i 200 més han resultat ferides. En un comunicat difós en anglès, el grup explica que han detonat diverses bombes, cinturons i aparells explosius aquest dimarts a l'aeroport i a l'estació de metro de Maelbeek. D'acord amb el text, ho han fet per què "Bèlgica participa en la coalició internacional contra Estat Islàmic".
El comunicat no ha estat publicat fins aquesta tarda, si bé al matí diversos seguidors del grup terrorista ja havien aplaudits a les xarxes socials els atacs. El primer ha estat a l'aeroport, prop de les 8 del matí, i ha deixat 14 persones mortes. Poc després hi ha hagut diverses explosions l'estació de metro, on han mort una vintena de persones.
En diferents fòrums i Twitter s'han publicat anuncis falsos sobre la col·locació de suposades bombes en altres zones, com la Comissió Europea, la Universitat Lliure de Brussel·les o l'hospital CHU Sant Pierre.
Els atacs s'han produït després de la detenció del divendres passat de Salah Abdeslam, el jihadista que se'l considera ser el cervell logístic dels atemptats del passat del 12 de novembre a París.
Estat Islàmic s'atorga els atemptats
Internacional
El grup assegura que ha perpetrat els atacs perquè "Bèlgica participa en la coalició internacional" contra EI
ARA A PORTADA
-
Cultura El futur de la Universitat Catalana d'Estiu en aigües turbulentes: «No hi ha certeses» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
22 de març de 2016 a
les 15:31
Et pot interessar
-
Internacional
Almenys 14 morts i més de 120 ferits en un atac rus amb drons a la ciutat natal de Zelenski
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el sud del Perú
-
Internacional Trump declara l’estret d’Ormuz com a «nou territori» dels Estats Units
-
Internacional
Catalunya mobilitza més de 600.000 euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Internacional Un ministre israelià recomana assassinats diaris i «selectius» a Gaza
-
Internacional
Kurdistan, un viatge que comença amb un sol pas
