Les milícies de Donetsk han denunciat aquest dilluns la mort de dues persones a causa dels trets de l'exèrcit d'Ucraïna contra les seves posicions a l'est del país, enmig del repunt dels combats aquests dies i de les tensions per una possible invasió russa al país europeu. La Milícia Popular de la República Popular de Donetsk ha assenyalat que un combatent ha mort i tres han resultat ferits com a resultat de l'agressió ucraïnesa", abans d'afegir que un miner que esperava l'autobús prop d'una mina ha mort en un atac amb projectils de morter.
Així mateix, ha apuntat que en les últimes 24 hores s'han registrat 54 violacions de l'acord de l'alto el foc, que se sumen a les 66 que han denunciat les milícies de l'autoproclamada República Popular de Lugansk. El portaveu de la Milícia Popular de Lugansk, Ivan Filiponenko, ha assenyalat que tres civils han resultat ferits en aquests enfrontaments.
"Els militants ucraïnesos han bombardejat 24 assentaments a la república utilitzant armes prohibides pels acords de Minsk", ha denunciat Filiponenko al canal de Telegram de la Milícia Popular de la LPR aquest dilluns, tal com ha recollit l'agència de notícies russa TASS. En aquest context, l'autoproclamada República Popular de Lugansk ha iniciat la mobilització "voluntària".
En aquest sentit, el líder de la república, Leonid Pàssetxnik, ha ordenat reclutar per al servei militar homes més grans de 55 anys de manera voluntària", segons ha informat l'agència Sputnik. Diumenge, la missió d'observadors de l'Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) va informar d'un increment de l'ús d'armament de calibre superior als 100 mil·límetres, prohibit en virtut de l'alto el foc previst en els acords de Minsk.
La tensió a Ucraïna es torna a disparar: les milícies de Donetsk denuncien dues morts
Assenyalen l'exèrcit ucraïnès com a culpable, en una situació complicada en què el líder autoproclamat de la república revoltada, Leonid Pàssetxnik, ha ordenat el reclutament al servei militar d'homes més grans de 55 anys

- Soldats ucraïnesos, a la frontera -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 21 de febrer de 2022 a les 11:24
Et pot interessar
-
Internacional El pla d'Israel amb la Flotilla: presó immediata i tracte de «terroristes»
-
Internacional La Flotilla d'activistes i polítics que anava cap a Gaza torna a Barcelona pel mal temps
-
Internacional Un terratrèmol a l'Afganistan deixa almenys 800 morts i 2.500 ferits
-
Internacional La policia italiana investiga una nova web de fotos robades de polítiques i famoses
-
Internacional «O Europa ajuda Ucraïna, o serà esclavitzada per Rússia»
-
Internacional Així reconnecta l'independentisme amb els joves al Quebec