Coincidint amb l'inici de la campanya electoral del referèndum escocès del 18 de setembre, aquest divendres la Queen Mary University de Londres acull la jornada 'Catalunya i Escòcia: noves nacions a la UE?'. Des de les 10 del matí, experts i acadèmics internacionals abordaran el creixement de l'independentisme català i escocès tot comparant els diferents rols del govern espanyol i britànic. A més, el congrés analitzarà l'encaix de Catalunya i Escòcia dins de la Unió Europea. Entre d'altres, hi participaran el prestigiós doctor en Ciències Polítiques de la universitat d'Aberdeen Michael Keating, l'acadèmica Montserrat Guibernau o el periodista Martí Anglada.
La universitat Queen Mary de Londres ha organitzat per aquest divendres la jornada 'Catalunya i Escòcia: noves nacions a la UE?', en què set experts internacionals pronunciaran diverses conferències centrades en les demandes independentistes de catalans i escocesos, així com de les posicions adoptades al respecte pels executius espanyol i britànic. El congrés farà èmfasi en "les diferents concepcions sobre la democràcia dins de la UE" i en les implicacions dels moviments sececcionistes.
El professor Benedikte Brincker, de la Copenhagen Business School, serà el primer a participar en la jornada amb el discurs 'Dilemes de la nacionalitat: estudi sobre el nacionalisme i el llenguatge a Groenlàndia'.
Tot seguit, l'expert en nacionalisme i doctor en Ciències Polítiques de la universitat d'Aberdeen Michael Keating prendrà el torn de paraula per analitzar el context constitucional escocès. També se centrarà en Escòcia l'acadèmic David McCrone, de la universitat d'Edimburg.
De la seva banda, la doctora Dolors Feliu i el periodista de TV3 Martí Anglada abordaran el cas català en les conferències 'Catalunya: com exercir el dret a decidir?' i 'Catalunya, navegant a través d'aigües internacionals amistoses', respectivament.
L'editor de l'agència Reuters i fundador de Reuters Breakingviews, Hugo Dixon, examinarà les implicacions que per a Escòcia tindria sortir del Regne Unit i com això podria afectar el referèndum sobre mantenir-se o no dins de la Unió Europea. Finalment, i com a cloenda de la jornada, l'experta de la Queen Mary University de Londres Montserrat Guibernau se centrarà en el dret d'autodeterminació a la UE.
La Universitat Queen Mary de Londres analitza el procés català
Experts internacionals compararan les posicions de Madrid i Londres entorn a les demandes secessionistes
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 30 de maig de 2014 a les 07:50
Et pot interessar
-
Internacional El pla d'Israel amb la Flotilla: presó immediata i tracte de «terroristes»
-
Internacional L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS
-
Internacional La Flotilla d'activistes i polítics que anava cap a Gaza torna a Barcelona pel mal temps
-
Internacional Un terratrèmol a l'Afganistan deixa almenys 800 morts i 2.500 ferits
-
Internacional La policia italiana investiga una nova web de fotos robades de polítiques i famoses
-
Internacional «O Europa ajuda Ucraïna, o serà esclavitzada per Rússia»