Macedònia deixa entrar els refugiats, de deu en deu

Centenars de refugiats procedents de Síria, Afganistan i Iraq s'acumulen a la frontera entre Grècia i Macedònia | Nació Digital, de la mà del fotoperiodista Sergi Cámara, inicia el seguiment del seu periple de Grècia fins a Hongria

Publicat el 24 d’agost de 2015 a les 09:55
El drama dels refugiats a les fronteres d'Europa ha viscut aquestes setmanes un nou focus d'atenció: la frontera entre Grècia i Macedònia. Milers de refugiats han arribat a Idomeni per tal de continuar el seu llarg periple des de països com Síria, Afganistan i l'Iraq al cor d'Europa. Nació Digital, de la mà del fotoperiodista Sergi Cámara, inicia aquesta setmana el seguiment d'aquests refugiats del segle XXI fins a Hongria.

Els refugiats volen creuar Macedònia amb tren. Foto: Sergi Cámara


Aquest dilluns la policia macedònia controlava la frontera d'Idomeni i deixava passar els refugiats, només de deu en deu. Tot plegat després de dies on s'han viscut escenes molt dramàtiques especialment quan es va tancar totalment el pas i es van produir càrregues amb gasos lacrimògens. Mentrestant, centenars de sirians, afganesos i iraquians esperen el seu torn per poden continuar el seu camí cap a Europa a través de Sèrbia i Hongria.



Centenars de refugiats esperen un tren a Idomeni per creuar Macedònia. Foto: Sergi Cámara


El seguiment de Nació Digital arribarà fins a Hongria, país de la Unió Europea que està construint un nou mur per aturar els refugiats. Molts d'ells van arribar al vell continent creuant els quatre quilòmetres que separen Turquia de l'illa grega de Kos. El fotoperiodista Sergi Cámara ho va immortalitzar en aquesta altra sèrie de reportatges i aquesta galeria de fotos.
 

Galeria de fotos de l'arribada dels refugiats a l'illa grega de Kos (Sergi Cámara)


Famílies sirianes senceres volen arribar al cor d'Europa. Foto: Sergi Cámara


Els refugiats creuen la frontera per la línia fèrria que uneix Grècia amb Macedònia. Foto: Sergi Cámara


Centenars de refugiats esperen per entrar a Macedònia. Foto: Sergi Cámara


El drama dels refugiats, a la frontera de Macedònia Foto: Sergi Cámara


Refugiats esperant un tren a l'estació fronterera. Foto: Sergi Cámara


La policia macedònia controla la frontera i en limita l'accés. Foto: Sergi Cámara