Nova massacre a Egipte

Publicat el 27 de juliol de 2013 a les 08:24
No ni ha xifres oficials, però aquesta matinada podrien haver mort un centenar de persones i 4.000 haurien quedat ferides Foto: Asmaa Waguih/Reuters

El cop d'estat que el 3 de juliol va enderrocar el president islamista Mohamed Mursi va disparar una onada de violència a Egipte, la darrera de les quals la matinada de dissabte, que podria haver deixat un centenar de morts i més de 4.000 ferits al Caire. Els Germans Musulmans denuncien una massacre a mans de les forces de seguretat, a qui acusen de disparar a matar contra els partidaris del deposat president.
 
El xoc hauria tingut lloc al barri de Ciutat Nàsser, a l'est de la capital egípcia, on els seguidors de Mursi acampen des del seu empresonament. Els islamistes asseguren que policies i soldats han disparat a matar poc abans de les oracions del matí contra la multitud que aquest divendres va desafiar l'amenaça del govern egipci de posar fi a les protestes dels islamistes i van omplir els carrers de la capital i de les principals ciutats del país.   
 
Els enfrontaments haurien començat quan els partidaris de Mursi han intentat bloquejar el pont del 6 d'Octubre, un dels principals de la ciutat. Segons aquesta font, els efectius de l'ordre haurien advertit als manifestants però davant de la seva persistència haurien utilitzat gasos lacrimògens.