La invasió russa a Ucraïna ha provocat la reacció de la Unió Europea, els Estats Units i el Regne Unit. Concretament, ja s'han anunciat paquets de mesures de sancions que afectaran Rússia, als quals s'hi sumaran encara més sancions. Entre aquestes, ja s'ha anunciat el tall de l'accés de Rússia a la xarxa SWIFT, tal com havia demanat el president d'Ucraïna, Volodímir Zelenski. 
[noticiadiari]2/231119[/noticiadiari]
Els experts en política internacional consideren que treure Rússia d'aquesta xarxa és un atac molt dur. I és que la SWIFT és la Societat per les Comunicacions Interbancàries i Financeres Mundials, el principal sistema de missatgeria que utilitzen els bancs per fer pagaments internacionals ràpids i segurs.
Es tracta d'una xarxa creada el 1973 per bancs americans i europeus i actualment l'utilitzen al voltant de 11.000 entitats bancàries de més de 200 països. El tall de Rússia a la xarxa SWIFT impediria que el país pugui ingressar diner de l'exterior i realitzar importacions i exportacions amb la resta del món. Segons els experts, l'1% dels milions de dòlars moguts per SWIFT són transaccions russes.
Excloure Rússia d'aquesta xarxa comportaria que les empreses nacionals perdessin l'accés a les transaccions i els pagaments per energia o productes agrícoles es veurien afectats. A més, el govern rus reduiria els ingressos.
No es tracta del primer cop que Rússia es veu amenaçada en ser expulsada de la SWIFT. De fet, el 2014, quan va annexionar la regió de Crimea, el país ja va ser alertat de la possibilitat de quedar fora d'aquesta xarxa internacional. Ara fa sis anys, Rússia va assegurar que tallar-los l'accés a la SWIFT s'interpretaria com una declaració de guerra. El 2022, la UE i els Estats Units han actuat.
[h3]Què diu Europa?[/h3]
Els països de la UE no eren partidaris d'aplicar aquesta sanció tan dura que reclama el govern ucraïnès. Europa utilitza la xarxa per pagar el gas que compra a Moscou i, per tant, podria causar problemes de desabastiment. Això no obstant, a última hora d'aquest dissabte es va prendre la decisió de finlment començar l'aïllament econòmic de Rússia i els bancs privats russos van quedar afectats.
[plantillaucraina]
							
																					
														
								Què és la xarxa SWIFT i per què és clau per pressionar Rússia?
Tallar l'accés a les transaccions internacionals limitaria la capacitat financera del Kremlin, però afectaria alguns països de la UE que, per ara, no són partidaris d'aplicar la sanció
 
        - Què és la xarxa SWIFT? -
- Arxiu
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 26 de febrer de 2022 a les 10:18
																			
								Et pot interessar
- 
												 Internacional
												El vincle català del probable proper primer ministre holandès Internacional
												El vincle català del probable proper primer ministre holandès
- 
												 Internacional
												Tulipes de tardor o el vot dels neerlandesos Internacional
												Tulipes de tardor o el vot dels neerlandesos
- 
												 Internacional
												«Aïllar els intransigents»: Henrique Cymerman i Tomàs Alcoverro desxifren la tragèdia de Gaza Internacional
												«Aïllar els intransigents»: Henrique Cymerman i Tomàs Alcoverro desxifren la tragèdia de Gaza
- 
												 Internacional
												Netanyahu ordena a l'exèrcit reprendre «immediatament» els atacs contra Gaza Internacional
												Netanyahu ordena a l'exèrcit reprendre «immediatament» els atacs contra Gaza
- 
												 Internacional
												«L'extrema dreta global no té la batalla guanyada, ni tan sols als Estats Units» Internacional
												«L'extrema dreta global no té la batalla guanyada, ni tan sols als Estats Units»
- 
												 Internacional
												Detinguts a París dos sospitosos del robatori del Louvre Internacional
												Detinguts a París dos sospitosos del robatori del Louvre

 
															 
															 
															 
															 
															