El president ucraïnès, Volodímir Zelenski, ha anunciat que alliberarà presos amb experiència militar que vulguin unir-se al combat contra les tropes russes. Així ho ha explicat en un vídeo aquest dilluns a les xarxes socials, en què també ha anunciat que han mort 16 nens i 45 han quedat ferits des de l'inici de la guerra.
Les autoritats ucraïneses han alertat de l'avanç d'un gran comboi de vehicles blindats de l'exèrcit rus fins a la capital d'Ucraïna, Kíev, des del sud del país. Així ho ha traslladat l'assessor del ministeri d'Interior, Vadim Denisenko: "Sabem on es dirigeixen i estem preparats".
Es tracta d'una columna russa de més de cinc quilòmetres de llarg camí de Kíev on es poden diferenciar camions de transport de combustible i altres mitjans logístics, així com vehicles blindats que es troben a aproximadament 65 quilòmetres de la capital.
L'exèrcit ucraïnès ha assegurat que les tropes russes han tornat a fracassar en el seu intent d'arribar a Kíev i asseguren que la capital no està "encerclada". "Les columnes de l'equip de l'invasor van ser destruïdes. L'enemic ha patit pèrdues significatives de personal. Les tropes russes estan desmoralitzades i exhaustes", ha afirmat el comandant de les forces terrestres ucraïneses, Alexanter Syrsky.
El ministeri de Defensa rus ha afirmat que les seves forces tenen el control de les ciutats de Berdiansk i Energoar, al sud-est del país, així com la planta nuclear Zaporiyia. Ucraïna, per ara, no ha confirmat la pèrdua de les dues ciutats, però nega que els russos controlin Zaporiyia.
[plantillaucraina]
Zelenski alliberarà presos amb experiència militar per unir-se al combat
Els combois russos segueixen avançant direcció Kíev i ja tenen el control de les ciutats de Berdiansk i Energoar

- Volodímir Zelenski, president d'Ucraïna -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 28 de febrer de 2022 a les 09:58
Et pot interessar
-
Internacional El pla d'Israel amb la Flotilla: presó immediata i tracte de «terroristes»
-
Internacional L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS
-
Internacional La Flotilla d'activistes i polítics que anava cap a Gaza torna a Barcelona pel mal temps
-
Internacional Un terratrèmol a l'Afganistan deixa almenys 800 morts i 2.500 ferits
-
Internacional La policia italiana investiga una nova web de fotos robades de polítiques i famoses
-
Internacional «O Europa ajuda Ucraïna, o serà esclavitzada per Rússia»